• FunX NL
  • - Dance
  • - Slow Jamz
  • FunX Amsterdam 96.1 FM
  • - Arab
  • FunX Den Haag 98.4 FM
  • - Hip Hop
  • FunX Rotterdam 91.8 FM
  • - Reggae
  • FunX Utrecht 96.1 FM
  • - Latin

Jouw Vrijheid, Mijn Vrijheid met o.a. Appa vs Annabel

Jouw Vrijheid, Mijn Vrijheid met o.a. Appa vs Annabel

Vrijdag 23 januari 2015 - 12:22 uur

NPO 1 stond gisteravond in het teken van vrijheid in het programma 'Jouw Vrijheid, Mijn Vrijheid'. Eva Jinek en Art Rooijakkers gingen in gesprek met mensen met verschillende achtergronden die betrokken zijn bij het onderwerp. De presentatoren spraken onder andere met FunX dj Ajouad El Miloudi, Peter R. de Vries, Appa, Annabel Nanninga en Andries Knevel.

Annabel Nanninga (adjunct hoofdredacteur Jalta.nl) en rapper Appa kregen het vooral met elkaar aan de stok. Onder andere over gemende relaties:
 

Gelukkig konden de kijkers erom lachen:





Naast Appa en Annabel's momenten waren er nog veel meer opvallende momenten in de show, maar ook op social media ging het los. Een programma als Jouw Vrijheid, Mijn Vrijheid ontving allerlei verschillende reacties op Twitter.



Ook minder aardige en soms zelfs discriminerende opmerkingen:




Misschien moet je het programma zelf even terugkijken.



Wil jij als eerste op de hoogte zijn van het FunX nieuws? Stuur dan een WhatsApp'je met FUNX AAN naar 06 22 97 48 23 en meld je aan voor onze updates!

Comments 44

Beveiligingscode
Vernieuwen

Niels - 26 januari 2015 - 17:02 uur 0

Geinig, want wie de discussie over bv gemengde huwelijken heeft gevolgd weet dat Appa liegt, of moedwillig verkeerde informatie geeft (wat hetzelfde is als liegen) of zeer slecht geïnformeerd is.

jan - 26 januari 2015 - 15:52 uur 0

....

Niet liegen - 25 januari 2015 - 23:18 uur 0

Dikke Annabel kan wel dingen gaan roepen, maar ze moet niet liegen! XD +1 Appa:)

Chico - 25 januari 2015 - 11:23 uur 0

Het is goed dat iedereen hun shit hier kan uitkotsen, want wanneer jullie tegenover elkaar zouden staan zou er niets overblijven. Is dit wat we willen? Nederland is een mooi land met mooie mensen; welk kleur of achtergrond dan ook. Bij angst lijkt het de makkelijkste weg om elkaar maar te gaan vernederen. Denk liever over hoe je respectvol kunt omgaan met de ander,zowel persoonlijk als op internet. Zo houden we het allemaal veilig en leefbaar om ons heen waar je kinderen zorgeloos kunnen opgroeien. Ook wanneer je straks over 50 jaar er niet meer bent, want we leven niet voor eeuwig.
Nederland moet eens de verantwoordelij kheid nemen en zorgen dat elk mens die de wet overtreedt gestraft word, en zo een veilige samenleving creëren.
Denk erover na wat wij, mensen,kunnen kapot maken, maar ook voorkomen.

Mentalk - 24 januari 2015 - 14:52 uur 0

Als we toch op dit niveau bezig zijn... Appa mag wel eens een toupetje stelen in plaats van de show!!

AJms - 24 januari 2015 - 14:18 uur 0

Peri zei:

Stelletje hypocrieten allemaal kennen niet eens het verschil tussen vrijheid van meningsuiting en beledigen zulke mensen neem je toch niet serieus hoeveel mensen weten nou echt wat er in de koran staat en wat de Islam inhoud ? Hoe kan je nou een mening geven over een onderwerp waar je helemaal niks van af weet ? Ik ben juist bang voor die sjonnies die onwetend zijn. Ben het trouwens helemaal eens met Appa ! De waarheid moet maar eens hardop gezegd worden ben blij dat ik niet meer in Nederland woon zeg.


Je snapt er geen reet van. Er is geen verschil. Een mening KAN beledigend zijn. Als je vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebt staan, kan het zo zijn dat die mening beledigend is voor anderen. Volledige vrijheid van meningsuiting gaat op geen enkele manier gepaard met een verbod op beledigen. Als ik jou verdomme een klootzak vind, moet ik het recht hebben om dat te kunnen zeggen.

nuchtere fries - 24 januari 2015 - 12:52 uur 0

wat heeft die zanger goed gesproken, dit bevestigd voor mij dat ik maar eens moet gaan verdiepen in de islam, word wakker #2015

Brabo - 24 januari 2015 - 07:05 uur 0

Ik ben tegen iedere vorm van geweld. Fysiek, verbaal en visueel.
Het gebruik van geweld kan niet zonder consequenties blijven. Of je nou een wapen, stem of potlood gebruikt, iedere vorm van geweld moet voorkomen worden. Geweld ontlokt geweld.
Uiteindelijk bereiken we veel meer met elkaar vanuit oprechte liefde en respect. Liefde ontlokt liefde, respect ontlokt respect. ❤️

Gasten!? - 24 januari 2015 - 05:12 uur 0

art 137c wetboek van strafrecht - het is strafbaar om een groep mensen te beledigen, waarom word je wel opgepakt voor hamas hamas joden aan het gas

Peri - 24 januari 2015 - 00:29 uur 0

Stelletje hypocrieten allemaal kennen niet eens het verschil tussen vrijheid van meningsuiting en beledigen zulke mensen neem je toch niet serieus hoeveel mensen weten nou echt wat er in de koran staat en wat de Islam inhoud ? Hoe kan je nou een mening geven over een onderwerp waar je helemaal niks van af weet ? Ik ben juist bang voor die sjonnies die onwetend zijn. Ben het trouwens helemaal eens met Appa ! De waarheid moet maar eens hardop gezegd worden ben blij dat ik niet meer in Nederland woon zeg.

Anoniem - 23 januari 2015 - 22:45 uur +1

bye moslim zei:

Wat boeit mij dat er gruwelijke dingen met molims of apen gebeuren door zoon volk als jullie zitten wij nederlanders in ons eigen land niet meer veilig op man vieze mensen. Ga naar je eigenland met je ass. Jullie denken alles te mogen zegen en dat wordt aanbid wij moeten een keer onze smoel werk open trekken en we zijn ing racisten



Ik ben gewoon een Nederlander, maar jij brengt "ons" Nederlanders ter schande nu. Zelfs Nederlanders kunnen niet meer fatsoenlijk Nederlands schrijven. Kom op zeg, wie moet jou nu serieus nemen?

a.l.j bakker - 23 januari 2015 - 21:11 uur +1

Ik ben zelf geadopteerd. Maar hoe ouder Ik word Hoe minder dat ik mij zelf Nederlandse voel. En dit heeft alles te maken met mijn donkere huidskleur vooral bij blanke Nederlanders. Zij voelen zich altijd boven gesteld en nummer één, professioneel of sociaal is dit bij grote groep blanke Nederlanders het geval. Dus ik begrijp volkomen rapper Appa over eerlijke kansen, want dat is niet eerlijk verdeeld. Hoef je geen Marokkaans voor te zijn! Geef ze geen kansen broeders en zusters, en vecht voor je bestaan en je dromen,

apa hater - 23 januari 2015 - 21:04 uur -1

nou eh appa is een nederlander die vele mensen in dit lAND WIL WAKKER SCHUDDDDEEEEE

Doe niet zo moeilijk - 23 januari 2015 - 20:36 uur 0

Zij die in een hoekje gaan staan schreeuwen hoe slecht ze het hebben moeten realiseren dat er weinig is wat je tegen staat om geld te verdienen, vrienden en liefde te vinden. Zij die hun handje ophouden komen nergens (en daar zijn ook zat Nederlanders tussen).

En ik heb helaas ook jongens gezien die aanvankelijk perfect meekwamen in de maatschappij maar in aanraking kwamen met verkeerde vrienden en opeens straattaal slaken en criminele handelingen verrichten.

Dit is echter niet exclusief aan allochtonen, dit gebeurd bij Nederlanders net zo goed en heb ik ook zien gebeuren ... dus we zijn echt behoorlijk hetzelfde alleen een ander kleurtje en geloof (wat dus eigenlijk best wel hetzelfde is).

Al dat gezeur om feitelijk niks ... kunnen we nu eindelijk verder gaan met ons leven zonder gezeik? Thanks!

Doe niet zo moeilijk - 23 januari 2015 - 20:36 uur 0

Verder moet men eens begrijpen dat zowel de Koran, Bijbel en Thora op hetzelfde basis verhaal (oude testament) is gebaseerd.

Als je dat inziet kan je toch best begrijpen dat die 3 geloven een directe link delen en over dezelfde god gaan maar met culturele verschillen ontstaan door het verloop van tijd in combinatie met voornamelijk mondelinge overleveringen (de drie boeken stammen af van oud Sumerië, ruim 5500 jaar of langer geleden).

Dat gezegd hebbende, kunnen we svp met elkaar leren omgaan? Je hoeft elkaar niet de hersens in te slaan om een ander geloof (want dat is het niet). Leer elkaar en de bijbehorende culturele verschillen zo veel mogelijk accepteren.

Oh en ik heb zat allochtonen op mijn HBO gezien, hij/zij die moeite doet om te leren haalt meestal een papiertje en komt vervolgens gewoon in de maatschappij te staan (ze schreven spraken meestal ook prima Nederlands).

Doe niet zo moeilijk - 23 januari 2015 - 20:35 uur 0

Badgast heeft gelijk, als jij een uitkering krijgt (dus geen WW maar bijstand), dan moet jij je eigen kapitaal opmaken, alles boven 5500 euro op je eigen rekening en als jij een huis bezit moet jij de overwaarde hiervan "opeten". Dit is mij ook bijna overkomen (gelukkig net op tijd werk gevonden). Dus dat het ook voor allochtonen geld is juist goed, jullie worden dus gelijk behandeld!

jihhaaa - 23 januari 2015 - 20:35 uur 0

media terroristen kwekers ga zo maar door jah :-?

@kaasje - 23 januari 2015 - 19:51 uur 0

Fijn dat je je wilt bekeren. Wacht niet lang met de shahada uit te spreken.

tanger - 23 januari 2015 - 18:33 uur 0

Om het maar kort samen te vatten ben het HELEMAAL met je eens Appa RESPECT!Peter ook goed gesproken jongen. En ff voor de racisten "Niemand gaat het land uit val dood van mij part".

Naima - 23 januari 2015 - 18:28 uur 0

Beste Bye Moslim

Het feit dat je het moslim zijn als een volk ziet, zegt genoeg over het feit over hoe serieus wij jou moeten nemen. De gemiddelde moslim die jij terug naar Nederland(eigen land) stuurt, beheerst "jouw" taal beter dan jij. Wat een internetheld. Als we Nederland achterlaten met mensen zoals jij, kunnen we het land beter gelijk teruggeven aan de zee.

Waar jij Bye zegt, zeg ik hallo.

badgast - 23 januari 2015 - 18:24 uur -1

Appa is kwaad dat Marokkanen eerst hun huis moet opeten alvorens nog meer uitkering te krijgen, nou dat moeten Nederlanders ook en die hebben ook hard gewerkt. Klaar met allochtonen die alleen maar privileges willen ten opzichte van autochtonen.

valerie - 23 januari 2015 - 18:04 uur +1

Sommige nederlanders zijn zo onnozel ik kan dit zo vaak blijven roepen dat wij hand in hand moeten staan met elkaar elkaar moeten beschermen maar nee de ene na andere discrimineerd erop los of het niks is.
Van nederland is zoiezo al weinig over en dat heeft niks met buitenlanders te maken.
Maar met de politiek..
Er zijn genoeg buitenlandse mensen die harder werken voor hun centjes en gezin dan de meeste nederlanders doen dus breek mij me bek niet open aub.
laten we eerst maar een beginnen met respect hebben voor elkaar denk dat we dan een heel eind op weg zijn!!
Peace out

Soumia - 23 januari 2015 - 17:29 uur +1

bye moslim zei:

Wat boeit mij dat er gruwelijke dingen met molims of apen gebeuren door zoon volk als jullie zitten wij nederlanders in ons eigen land niet meer veilig op man vieze mensen. Ga naar je eigenland met je ass. Jullie denken alles te mogen zegen en dat wordt aanbid wij moeten een keer onze smoel werk open trekken en we zijn ing racisten


Je roept "ga terug naar je eigen land" maar je eigen taal kan je zelfs niet normaal typen!
#dommemongool

boy van der Demand - 23 januari 2015 - 17:29 uur 0

iedereen lekker zijn ding laten doen en elkaar gewoon respecteren en proberen te begrijpen en geen rare tekeningen maken, als ik geen rare tekeningen meer mag maken voel ik me echt niet minder veilig of vrij!! lang leven jullie allemaal

boy van der Demand - 23 januari 2015 - 17:26 uur +1

tjonge jongen maak je niet druk allemaal

:eek:

meisje zonder naam - 23 januari 2015 - 17:12 uur 0

Ik kreeg gisteravond vooral de indruk dat vrijheid van meningsuiting uiting een synoniem was voor moslims/islam beledigen. Soms moet men zich afvragen wat het nut is om iets te zeggen of te tekenen? Gewoon omdat het kan? En wat dacht je van de consequenties dan? Hoe vervelend het ook is, sommige draaien door en doen gekke dingen omdat het voor hen een persoonlijke aanval is. Maar wat willen we nou in Nederland? Vrijheid om letterlijk ALLES te zeggen wat we willen, of een samenleving die veilig is waar men elkaar respecteert en accepteert?

Ik kies voor het laatste.

En als je het mij vraagt kunnen we niet alles zeggen wat we willen want als er een satirische cartoon zou verschijnen over de holocaust nou dan breekt de hel los.

Ik vind als Nederlander dat we elkaar moeten respecteren, dieren doen het ook dus waarom kunnen wij dat dan ook niet?

Nnn - 23 januari 2015 - 16:54 uur 0

bey moslim, dit soort mensen hebben wij dus niet nodig in dit land, eigenlijk nergens. jij hebt recht om jou mening te uiten zoals iedereen maar dit is geen boodschap waarmee je een discussie begint of een gesprek mee begint. Mensen zoals jij maken deze wereld waar we allemaal met elkaar moeten leven onnodig moelijk. Waarschijnlijk zal jij nooit voelen hoe het is om beoordeeld te worden op je huidskleur of afkomst waar jij nooit om gevraad hebt. Waar ben jij bang voor?

yous - 23 januari 2015 - 16:31 uur +1

APPA, I LOVE YOU. je hebt die bitch goed op der plek gezet.

why The racism - 23 januari 2015 - 16:18 uur 0

rapper appa is een antisimiet? ja daar kan ik in komen als je kijkt wat voor dingen hij allemaal zegt, het is jammer dat er zoveel achterban hier is voor rapper appa een man die niet voor de goede moslims staat een man die zegt dat marokanen geen kans krijgen en als ze het goed doen het alleen is omdat het kontenkrabbers zijn.. zulke mensen moet je geen macht geven zulke mensen moet je negeren dit is het soort man dat voor rellen zorgt, en bij elk conflict tussen welk vold dan ook de vinger naar de joden zal proberen te schuiven al om al een heel vies en klein mannetje, en ik denk dat elke marrokaan naar zich zelf zou moeten kijken en zou moeten vragen aan zichzelf klopt het wat hij zegt ben ik als marokaan niks waard en verdien ik niks in nederland? en als dat waar zou zijn en je bent echt niks waard hier. dan waarom zou je hier blijven?

een mening - 23 januari 2015 - 16:07 uur 0

Appa heeft gelijk over respect grenzen bestaan er altijd vooral als je binnen de media merkt en veel invloed kan uitoefenen kijk maar naar de ''normale politici'' en politiek correcte mening soms denken zij ook dingen over mensen als wilders maar houden het altijd binnen een bepaalde grens van niet iemand anders kwetsen vooral als degene dit duidelijk heeft aangegeven dit veranderd het puur in pesten en in een hoekje duwen en af en toe bijt de gepeste terug dit kan je verwachten

Chnaou eens - 23 januari 2015 - 16:03 uur 0

Bye Moslim,

Je hebt een zwaar leven zeker!! Al die moslims die de Nederlandse taal beter beheersen. Arme jij dat jij je niet veilig voelt. Misschien moet JIJ eens naar een ander land gaan om je beter te voelen. :lol:

Hahaha en mocht je niet gaan, er zijn genoeg instanties de jou psychische hulp kunnen bieden. Om het allemaal te verdragen. Ik heb helaas een andere studie gedaan anders kon je wel bij mij terecht!! 8)

Pannekoekenhuis - 23 januari 2015 - 15:58 uur 0

bye moslim zei:



Je Nederlands is walgelijk.

X. Je favoriete allochtoon.

HL - 23 januari 2015 - 15:52 uur +1

bye moslim zei:

Wat boeit mij dat er gruwelijke dingen met molims of apen gebeuren door zoon volk als jullie zitten wij nederlanders in ons eigen land niet meer veilig op man vieze mensen. Ga naar je eigenland met je ass. Jullie denken alles te mogen zegen en dat wordt aanbid wij moeten een keer onze smoel werk open trekken en we zijn ing racisten



Weer eentje die kak praat!!

HL - 23 januari 2015 - 15:50 uur -1

Wat een reacties zeg wauw! Appa jongen ben het helemaal met je eens. Eigenlijk zouden alle moslims het werk stil moeten leggen voor een week. Wedden dat de meerderheid ze smeekt om aub te blijven. Velen weten niet wat ze zeggen hier, en vuren alleen haat uit naar Appa en de andere die goed gebekt zijn. Waarom? Omdat hij alleen met feiten spreekt? Hou op met discrimineren van groepen het is 1 wereld en daar moeten we het mee doen!

Zout - 23 januari 2015 - 15:43 uur -1

Appa zei in die uitzending dat de aanslag in Parijs niet was opgeëist... Die gast kan je niet serieus nemen. http://m.nrc.nl/nieuws/2015/01/14/al-qaedaleider-jemen-claimt-aanslag-parijs/

kaasje - 23 januari 2015 - 15:43 uur +1

Sta achter de woorden van appa respect !!! als nederlandse boerin.en zwaar denkend aan bekering naar de islaam insha Allah !!! En nog respect voor 1 spreker PETERTJE top man met een goed stel denkende hersenen chapeau

bye moslim - 23 januari 2015 - 15:41 uur +1

Wat boeit mij dat er gruwelijke dingen met molims of apen gebeuren door zoon volk als jullie zitten wij nederlanders in ons eigen land niet meer veilig flikker op man vieze mensen. Ga naar je eigenland met je ass. Jullie denken alles te mogen zegen en dat wordt aanbid wij moeten een keer onze smoel werk open trekken en we zijn fucking racisten

Pannekoekenhuis - 23 januari 2015 - 15:33 uur +1

JK zei:

Appa is een grote antisemiet met een dikke onderkin. Sorry hoor, dit is echt kwalijk Funx. Dit is een man die de holocaust ontkent.


idioot

sl - 23 januari 2015 - 15:33 uur -1

JK...antisemiet ? Arabieren stammen zelf ook af van het Semitische volk dus erg logisch is t niet wat je zegt maar joh...weet jij veel

zomaar iemand - 23 januari 2015 - 15:31 uur -1

als de wereld anti islam is dan mag Appa best antisemiet zijn en als de wereld ontkend dat er gruwelijke dingen met moslims gebeuren dan mag Appa best de holocaust ontkennen dat is vrijheid van meningsuiting of niet?

JK - 23 januari 2015 - 15:25 uur +1

Appa is een grote antisemiet met een dikke onderkin. Sorry hoor, dit is echt kwalijk Funx. Dit is een man die de holocaust ontkent.

A - 23 januari 2015 - 15:10 uur +1

Ben Geen moslim geen Marokkaan, maar sta voledig achter de uitspraken van rapper Appa! Wat een haatzaaiers en ik heb nog nooit zo vaak moeten en vrijheid in een zin gehoord, als je mij vraagt is zeggen dat iemand iets moet geen vrijheid. Maar wie ben ik ook maar een domme Brabander :)

hajar benkaddour - 23 januari 2015 - 14:40 uur +1