STER Advertentie
STER Advertentie

Wie zijn de winaars van de eerste Pira Awards?

Vrijdag 19 april 2013 - 13:28 uur

|

Door:

Nizar

ABN AMRO, Bliep en Dopper hebben donderdag in Den Haag de eerste PIRA Awards (Positieve Invloed door Reclame Award) gewonnen. Jongeren vinden dat deze organisaties reclamecampagnes hebben die hen echt helpen om grip te houden op hun uitgaven.

Een campagne van Kentucky Fried Chicken (KFC) mag zich volgens jongeren de winnaar noemen van de PIRAAT, de award voor de campagne die de plank volledig misslaat. KFC laat weten dat mede door de te ontvangen PIRAAT de reclamecampagne is stop gezet.

63% Van de jongeren laat zich beïnvloeden door reclame, blijkt uit eerder onderzoek in opdracht van Stichting Weet Wat Je Besteedt. Dat is de reden waarom de stichting de PIRA Awards hebben geroepen: de Positieve Invloed door Reclame Awards. FunX-reporter Vinny was bij de uitreiking:



Populair op FunX.nl

  • Murda treedt op voor miljoenen kijkers in finale van Turkse The Voice: O Ses Türkiye

  • Tienerbroers beginnen bedrijf om moeder te laten stoppen met werken

  • 8 powercouples om bij weg te zwijmelen op Valentijnsdag

  • 'Premier League gaat Manchester City ook straffen'

  • ADO-fans ontkennen leuzen over overleden vader van Ihattaren

  • Storm Dennis zorgt voor code rood bij de Britten