Entertainment

Kritiek op nieuw 'kimono'-merk van Kim Kardashian

foto: AFP
  1. Newschevron right
  2. Kritiek op nieuw 'kimono'-merk van Kim Kardashian

Noem het nieuws of niet, maar Kim Kardashian is weer eens het gesprek van de dag. Nadat ze dinsdag bekendmaakte een nieuw merk in shapewear te zijn gestart, werd ze overladen met kritiek. Niet omdat de shapewear niet in de smaak valt, maar door de merknaam die ze haar bedrijf gegeven heeft, namelijk Kimono.

Oplossing

"Eindelijk kan ik met jullie het project delen waar ik het laatste jaar mee bezig ben geweest. Ik ben hier al 15 jaar gepassioneerd over. Kimono is mijn kijk op shapewear en oplossingen voor vrouwen die daadwerkelijk werken", schrijft Kim op Twitter. Daarbij plaatst de realityster verschillende foto's van de producten die in allerlei maten, vormen en kleuren komen.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Kimono

Het zijn producten waar Kim zeker veel vrouwen blij mee gaat maken, maar toch is niet iedereen blij met de merknaam Kimono. Hoewel Kim de naam waarschijnlijk heeft gekozen, omdat haar eigen naam in het woord verwerkt is, heeft het niets te maken met de echte betekenis van het woord.

Een kimono is namelijk een traditioneel Japans kledingstuk dat bestaat uit een japon met wijde mouwen die met een ceintour (een obi) wordt dichtgebonden. En nu heeft Kim de benamingen 'kimono', 'kimono body', 'kimono intimates' en 'kimono world' officiël als handelsmerken geregistreerd.

Reacties

"Je product/bedrijf een Japanse naam geven is blijkbaar hip, maar het is echt vervelend voor ons als onze cultuur afgezwakt wordt door namen of merken die niets te doen hebben met wat het woord daadwerkelijk betekent. En nog erger: het registreren als handels merk?", schrijft de Japanse Yuka Ohishi op Twitter. En zij is niet de enige die haar irritaties uit op social media. Onder de hashtag #KimOhNo plaatsen verschillende Japanners foto's van zichzelf in een kimono.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

cultural appropriation

Het is niet de eerste keer dat Kim Kardashian beschuldigd wordt van cultural appropriation. Vorig jaar zorgde ze voor een flinke ophef toen ze foto's plaatste met fulani braids en deze - ondanks dat de vlechtjes traditioneel gedragen worden door de Fulani in Ethiopië - 'Bo Derek Braids' noemde.

Ster advertentie
Ster advertentie