FunX

Rotterdamse Hijab-Queen Ruba Zai gezicht D&G: "Ik kan het zelf ook nog niet geloven!"

  1. Newschevron right
  2. Rotterdamse Hijab-Queen Ruba Zai gezicht D&G: "Ik kan het zelf ook nog niet geloven!"

De prachtige Ruba Zai uit Rotterdam is het nieuwe model voor de ramadancampagne van Dolce & Gabanna. De 23-jarige heeft ruim een miljoen volgers op Instagram, is vlogger, blogger en nu dus ook model. Morad & Shay spraken haar over deze bijzondere prestatie.

"Ik kan het zelf ook nog niet helemaal geloven."

Ramadan

Ruba is het gezicht van de abaya- en hoofddoeklijn van Dolce & Gabanna. Ze kwam zelf met het idee om de campagne te koppelen aan de ramadan.

"Zij wilden de campagne gebruiken voor de herfst- en wintercollectie van 2017/2018 en ik dacht: laten we daar wat mee doen. We kunnen het mooi combineren met de ramadan."

Stefano Gabanna

Maar hoe ga je van social influencer tot model van zo'n groot merk? Het was niemand minder dan Stefano Gabanna die contact zocht met Ruba. Hij begon haar te volgen op Instagram en plaatste likes en comments onder haar foto's. Ze dacht eerst dat het niet klopte: "Ik dacht dat het een catfish account was! Maar ik keek op zijn account en het was een verified account."

Niet veel later ontving Ruba een mail van het Dolce & Gabanna-team. Zij moesten namens Stefano Gabanna himself melden dat Stefano gek op haar is en graag met haar wilde samen werken.

Eerste model

Dolce & Gabanna heeft eerder abaya collecties voor moslima's gehad, maar de campagnes werden altijd gedaan met modellen die normaal gesproken geen hijab dragen. Ruba is het eerste model dat zelf een hoofddoek draagt. En daar is ze natuurlijk heel trots op.

"Het was alleen jammer dat mijn man niet aanwezig kon zijn bij de shoot. Hij maakt normaal altijd mijn foto's, hij is mijn Instagram-husband"

Revolutie

Ruba Zai hoopt dat deze campagne aan aanleiding zal zijn om meer te produceren voor moslima's. Het aanbod voor moslima's is namelijk vrij beperkt. En dat is raar als je bedenkt hoe groot de markt is.

"Ik denk wel dat er verandering komt in de markt. Het is voor alle grote merken interessant om ook eens samen te werken met een moslima. Dit is een hele grote markt met veel potentie."

Ster advertentie
Ster advertentie