STER Advertentie
STER Advertentie

Pakketjes bezorgen is keihard strijden: dit zijn de grootste irritaties

Pakketjes bezorgen is keihard strijden: dit zijn de grootste irritaties
ANP

Donderdag 20 februari 2020 - 19:45 uur

|

Door:

Milou

Ben je wel eens geïrriteerd omdat je pakketje te laat (of niet) bezorgd wordt? Denk dan de volgende keer eens na over wat die trouwe pakketbezorgers allemaal moet doorstaan. Die hebben namelijk een veel zwaardere baan dan je misschien denkt. Giorgio sprak in Turn Up! met Rambam-presentatrice Sophie, die uitlegde waarom alle pakketstrijders nodig een shoutout verdienen.

Strijders

Terwijl jij zonder na te denken op 'bestellen' klinkt, crossen de bezorgers door weer en wind heel het land door. Ze sjouwen zich een ongeluk, komen vaak voor een dichte deur te staan en ontvangen ook nog eens een hoop klachten. Klagen over te laat of verkeerd geleverde pakketjes is makkelijk, maar is dat wel altijd de schuld van de bezorger? Sophie onderzocht het door met haar Rambam-collega's in de wereld van de pakketbezorgers te duiken.

170 pakketjes per dag

Sophie vertelt dat bezorgers te maken hebben met strenge werkschema's en hoge targets. Zo bezorgen ze gemiddeld zo'n 170 pakketje per dag, wat neerkomt op twee tot drie minuten per pakket. "Dus als jij niet opendoet en hij moet naar de buren, moet hij dat in zijn eigen tijd doen." Om de pakketbezorgers de liefde te showen die ze verdienen, is daarom 7 maart uitgeroepen tot Dag van de Pakketbezorger. Doe op die dag - en eigenlijk altijd - dus eens extra lief voor je bezorger! 

Benieuwd wat er schuilgaat achter de wereld van jouw pakketjes? De aflevering van Rambam wordt vanavond om 21:50 uitgezonden op NPO3.

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Irritaties

Giorgio vroeg alle luisterende pakketbezorgers wat hun grootste werkirritaties zijn. En dat waren er nogal wat...

1. Niet thuis

Met stip op één: mensen die niet thuis zijn. En dan ook nog eens niet regelen dat het pakketje ergens anders bezorgd kan worden...

2. zes hoog zonder lift

Wanneer mensen op de zesde verdieping wonen zonder lift en dat er dan verwacht wordt dat je die zware doos helemaal naar boven tilt. Hallo rughernia...

3. Forever wachten

Tien minuten doen over het opendoen van de deur en dan zeggen 'dat je van ver moest komen'. Je woont in een flatje van vijf bij vijf, hoe dan?!

4. Vragen stellen

Vragen voor wie het pakketje is of wat erin zit. JIJ BESTELT TOCH?!

5. 'Ik weet van niks'

Wanneer er aan de deur nog invoerrechten betaald moeten worden, maar de bewoners doen alsof ze van niks weten.

6. Door weer en wind

Enorme oprijlanen bij dikke huizen, waardoor je nog drie kilometer door de regen moet afleggen voordat je bij de voordeur bent.

7. Slechte buurman

Wanneer mensen zo lullig zijn dat ze geen pakketje voor hun buurman aan willen nemen. En dan ook nog eens uitgebreid gaan uitleggen waarom ze hun buurman willen naaien. Neem het gewoon aan!

8. Te veel moeite

Een half uur om moeten rijden of lopen door werkzaamheden om één lullig pakketje af te geven (bij mensen die toch niet thuis zijn).

9. TOO MUCH INFORMATION

Wanneer je al achterloopt op schema en een bewoner een heel verhaal begint af te steken over zijn of haar zieke huisdier.

10. Sneaky

Door het raam naar buiten kijken, maar vervolgens niet opendoen. Alsof je niet allang had gezien dat ze thuis zijn!

Om deze Giphy te zien moet je toestemming geven voor social media cookies.

Populair op FunX.nl

  • 8D audio is de perfecte manier van muziek luisteren in quarantainetijd

  • Monica Geuze ontmoette nieuwe vriend (29) via exclusieve dating-app

  • Sehraz (16) is weer thuis en krijgt verrassing van Frenna

  • VS heeft nu meeste coronabesmettingen

  • Slim of misleidend? Webshops verkopen kleding die ook op AliExpress staat

  • Deze bioscoopfilms kun je vervroegd thuis checken door de coronacrisis