FunX

Persbericht: Bestuur FunX benoemt nieuwe Raad van Commissarissen

1. Newschevron right
  2. Persbericht: Bestuur FunX benoemt nieuwe Raad van Commissarissen
De stichting G4 Radio heeft een nieuwe Raad van Commissarissen benoemd voor haar werkmaatschappij FunX, het productiehuis dat de lokale en landelijke FunX-edities produceert.

De nieuwe Raad bestaat nu uit Cees Anceaux (voorzitter), Ton Mulder, Eddy Vermeire, Mei Li Vos en Stef Fleischeuer. Aanleiding voor deze bestuurlijke vernieuwingsslag is de verruiming van de opdracht voor FunX om naast de vier lokale radio-edities ook een landelijke editie te produceren in opdracht van de Nederlandse Publieke Omroep. Dit vereist aanvullende bestuurlijke slagkracht, zo constateerde begin 2006 ook onderzoeksbureau TNO. Besloten is om de Raad van Commissarissen te gaan samenstellen op basis van deskundigheid en bestuurlijk netwerk; de mediawettelijke verantwoordelijkheid van de lokale omroepen in FunX blijft verankerd in het bestuur van ‘moederorganisatie’ Stichting G4 Radio.

Directeur Willem Stegeman, die deel uitmaakte van de sollicitatiecommissie, verwacht veel van de nieuwe Raad: “ In de gesprekken was de commissie onder de indruk van de kwaliteit en het enthousiasme van de kandidaten. Opvallend was dat alle kandidaten de authenticiteit van FunX en het belang van FunX voor de doelgroep herkennen en allen een actieve bijdrage willen leveren aan de ondersteuning en versterking van FunX”.

Vanwege de bestuurlijke continuïteit zijn twee zittende leden van de Raad voorlopig aangebleven. Dit betreft voorzitter Cees Anceaux, in het dagelijks leven directeur bij NDC mediagroep en Ton Mulder, beleidsmaker bij de KRO; zijn positie zal nog dit jaar vacant komen. Mei Li Vos is sinds kort kamerlid voor de PvdA (portefeuille ‘flexibele arbeid en consumenten’); Eddy Vermeire is ondernemer en commercieel directeur bij Ordina; Stef Fleischeuer runt een management- en adviesbureau op het terrein van ruimte, vastgoed en economie.
Ster advertentie