Persbericht: FunX gaat los tijdens Rotterdams Zomercarnaval

2. Persbericht: FunX gaat los tijdens Rotterdams Zomercarnaval
Live verslag op radio en videocast via website

Jongerenradio FunX pakt dit weekend flink uit tijdens het Rotterdamse Zomercarnaval. Aan de vooravond van de grote straatparade presenteert FunX op vrijdagavond vanaf 19:00 uur de Battle of Drums waarbij vier brassbands tegen elkaar strijden voor de felbegeerde titel “Beste Brassband Zomercarnaval 2006”. Verder zijn er live optredens van ondermeer de Cubaanse supersterren van Cubanito 20.02 met een mix van salsa, hiphop en reggae.

Als primeur voor de radiozender wordt de Battle of Drums en het optreden van Cubanito live vanaf de Coolsingel uitgezonden via videocasting op www.funx.fm.

Zaterdagavond presenteert FunX, samen met clipzender The Box, XStage op het Churchillplein in Rotterdam. XStage bestaat dit keer uit optredens van DJ Mauri, Real el Canario en DJ Zoontje. De Antilliaanse gangmakers van K-Liber4Life brengen naast hun opzwepende hits een heuse workout sessie met DJ Idriss.

De straatreporters van FunX doen het hele weekend live verslag vanuit de swingende menigte in het centrum van Rotterdam. Als serieuze grap deelt de radiozender tijdens Zomercarnaval 25.000 FunX-condooms uit in samenwerking met Stichting SOA AIDS Nederland. Onder het motto “geen dokter, wel Fun” steunt de zender de vrij veilig jongerencampagne van de stichting.

Alle onderdelen van het Zomercarnaval zijn gratis toegankelijk; meer info via www.zomercarnaval.nl of www.funx.fm.