FunX

Heleen van Oord (DQ&A): doorpakken en niet opgeven

  1. Newschevron right
  2. Heleen van Oord (DQ&A): doorpakken en niet opgeven
Doorpakken en niet je kop laten hangen als iets niet meteen lukt. Dat is het advies van Heleen van Oord, CMO van DQ&A. In 2001 was ze medeoprichter van dit onlinemarketingbedrijf. Sinds die tijd is DQ&A uitgegroeid tot een bedrijf met honderd medewerkers in zes landen over de hele wereld.

Heleen was zondag 17 januari te gast in Hi5. Beluister de uitzending hier.

Media-kennis
Voor haar studie Innovatieve en Educatieve Media vertrok Heleen als 18-jarig meisje naar Curaçao, waar ze twee jaar bleef en stage liep bij radio- en tv-zenders. De kennis die ze daar opdeed, vulde ze aan met een aantal marketingdiploma’s. Na een paar banen die ze niet leuk vond, kwam Heleen ten tijde van de internethype terecht bij een bedrijf waar ze zich wel thuis voelde.

Internationaal
Toen de internethype over was en de ‘dotcomcrisis’ begon, stapte Heleen op en begon ze samen met een aantal collega’s DQ&A. Als directeur van dit bedrijf werd ze in 2007 uitgeroepen tot Online Media vrouw van het jaar (Adwards). Hoe ze DQ&A heeft uitgebouwd tot het internationale bedrijf dat het inmiddels is, waar ze spijt van heeft in haar carrière en waarom ze vindt dat ondernemerschap het einde van je vrijheid betekent, vertelde ze zondag 17 januari in Hi5.

De hele show kan je hieronder terug horen.

{wmaremote}http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/funx/on_demand/alle_edities/hi5/hi5_201001171700.wma{/wmaremote}

Ster advertentie
Ster advertentie