STER Advertentie
  • FunX NL
  • - Dance
  • - Slow Jamz
  • FunX Amsterdam 96.1 FM
  • - Arab
  • FunX Den Haag 98.4 FM
  • - Hip Hop
  • FunX Rotterdam 91.8 FM
  • - Reggae
  • FunX Utrecht 96.1 FM
  • - Latin
STER Advertentie

Verbindende reclame over vriendschap van Syrische en Nederlandse jongen gaat viraal

Woensdag 15 augustus 2018 - 17:56 uur

Om deze video te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

In een verbindende campagne van een Nederlandse supermarktketen zien we hoe het Syrische jongetje Ismail in contact komt met typisch Nederlandse eetgewoonten dankzij zijn nieuwe vriend Lucas. De haring zorgt voor een vies gezicht bij Ismail, maar samen met Lucas eten ze wel lachend een ontbijtkoek, snoepjes en een ijsje. De Syriër is trouwens niet de enige die nieuwe dingen proeft, want aan het einde gaat Lucas op bezoek bij de familie van Ismail om kennis te maken met nieuwe gerechten.

Maatschappelijk thema

De campagne gaat viraal op Facebook en in de reacties is te lezen dat kijkers de maatschappelijke boodschap in de commercial van supermarktketen PLUS waarderen. Het is overigens niet voor het eerst dat PLUS een maatschappelijk thema verwerkt in een video. Deze keer draait de campagne om integratie, maar hun kerstcommercial ging bijvoorbeeld over een jong meisje met gescheiden ouders.

Om deze video te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Wil jij als eerste op de hoogte zijn van het FunX nieuws? Stuur dan een WhatsApp'je met FUNX AAN naar 06 22 97 48 23 en meld je aan voor onze updates!

{"c1":"2","c2":"17827132","ns_site":"po-totaal","potag1":"npofunx","potag2":"site","potag3":"npo","potag4":"npo","potag5":"zenderportal","potag6":"audio","potag7":"npofunx","potag8":"site","potag9":"site","name":"npofunx.news.up-2-date.38625-verbindende-reclame-over-vriendschap-van-syrische-en-nederlandse-jongen-gaat-viraal"}