Up 2 Date

Verbindende reclame over vriendschap van Syrische en Nederlandse jongen gaat viraal

foto: youtube/plussupermarkt
  1. Newschevron right
  2. Verbindende reclame over vriendschap van Syrische en Nederlandse jongen gaat viraal

In een verbindende campagne van een Nederlandse supermarktketen zien we hoe het Syrische jongetje Ismail in contact komt met typisch Nederlandse eetgewoonten dankzij zijn nieuwe vriend Lucas. De haring zorgt voor een vies gezicht bij Ismail, maar samen met Lucas eten ze wel lachend een ontbijtkoek, snoepjes en een ijsje. De Syriër is trouwens niet de enige die nieuwe dingen proeft, want aan het einde gaat Lucas op bezoek bij de familie van Ismail om kennis te maken met nieuwe gerechten.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Maatschappelijk thema

De campagne gaat viraal op Facebook en in de reacties is te lezen dat kijkers de maatschappelijke boodschap in de commercial van supermarktketen PLUS waarderen. Het is overigens niet voor het eerst dat PLUS een maatschappelijk thema verwerkt in een video. Deze keer draait de campagne om integratie, maar hun kerstcommercial ging bijvoorbeeld over een jong meisje met gescheiden ouders.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie