Up 2 Date

Donnie ruilt snelle planga in voor 'knalplanga' in vuurwerkcampagne

foto: YouTube: TopNotch
  1. Newschevron right
  2. Donnie ruilt snelle planga in voor 'knalplanga' in vuurwerkcampagne

Elk jaar tegen het einde van het jaar voert de Rijksoverheid campagne om mensen met oudejaarsavond zo voorzichtig mogelijk met vuurwerk om te laten gaan. Nou is het best lastig om zo'n boodschap over te brengen en hierbij ook jongeren te bereiken. Dit jaar hebben ze daarom Donnie ingeschakeld die speciaal daarvoor zijn snelle planga omruilde voor een veiligheidsbril a.k.a 'knalplanga'.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

"Als de pijl de lucht kust, protectie, knal bewust. Ik doe hem op naar je zus en je tanga, knal, knalplanga"

knalplanga

Het nummer Knalplanga is geproduceerd door Bas Bron, de man achter de hits van De Jeugd Van Tegenwoordig. De creatief directeur van het reclamebureau achter de campagne geeft aan dat het met traditionele media moeilijk is om om jongeren zover te krijgen een vuurwerkbril te dragen. Door de hit en video van Donnie hopen ze dit wél te bereiken. Op Twitter zijn veel mensen in ieder geval al erg enthousiast over de campagne.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Oogschade

De gratis op te halen brillen zijn blijkbaar al erg gewild. Dat het nodig is om ze te dragen, blijkt wel uit de honderden vuurwerkslachtoffers die zich elk jaar weer melden bij op eerste hulp. Zeker een op de vier daarvan loopt permanente oogschade op door vuurwerk.

Ster advertentie
Ster advertentie