Up 2 Date

Deze inspirerende nieuwe Nike-commercial weet veel vrouwen te raken

foto: YouTube: Nike
  1. Newschevron right
  2. Deze inspirerende nieuwe Nike-commercial weet veel vrouwen te raken

De nieuwe commercial die Nike tijdens de Oscaruitreiking heeft laten zien, heeft al veel mensen weten te raken. Met name vrouwen. De campagne, Dream Crazier, laat namelijk zien waar vrouwen tot in staat zijn, ondanks de dubbele moraal in de sport waar zij soms mee te maken krijgen. De stem van Serena Williams vertelt:

"Als we emotie laten zien, worden we dramatisch genoemd. Als we tegen mannen willen spelen, zijn we gestoord. En als we dromen van gelijke kansen, zijn dat waanideeën. Als we ergens voor staan, zijn we 'losgeslagen'. Wanneer we te goed zijn, is er iets mis met ons. En als we boos zijn, zijn we hysterisch, irrationeel of gewoon gek. [...] Dus als ze je gek willen noemen? Prima. Laat ze zien wat gek kan doen."

sportvrouwen

Nike adverteerde al eerder met de Dream Crazy-slogan. Toen stond het hebben van lef en grote dromen centraal met American Football-speler Colin Kaepernick in de hoofdrol. Nu ligt de focus op de ervaring van vrouwelijke atleten en het risico dat zij lopen om niet serieus genomen te worden. De video toont verschillende legendarische sportvrouwen en hun overwinningen, waaronder turnster Simone Biles, snowboardster Chloe Kim, basketbalster Lisa Leslie, basketbalcoach Becky Hammon en schermster Ibtihaj Muhammed, die als eerste moslima met een hijab strijdde voor het Amerikaanse Olympische team.

reacties

Op Twitter wordt de commercial met luid applaus ontvangen en veel vrouwen geven aan geëmotioneerd en geïnspireerd te zijn door de video. Sommige van hen delen onder de commercial hun eigen verhaal.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie