Fragment

Matthijs van Sneakerness: "De sneakercultuur wordt nu echt volwassen"

foto: NPO FunXfoto: NPO FunX
  1. Fragmentenchevron right
  2. Matthijs van Sneakerness: "De sneakercultuur wordt nu echt volwassen"

De coronaperiode was het moment om sneakers te kopen, of het nou voor jezelf was of om door te verkopen: het was een enorme hype. Anno 2025 is die cultuur heel erg veranderd. De Nike releases zijn minder populair, want merken als Asics en New Balance has joined the chat.

Maar hoe gaat een event als Sneakerness hier mee om? Bij hun draaide het juist om de speciale pareltjes. On The Block sprak Annelijn met Matthijs van der Meulen, CO-CEO van Sneakerness. Hij vertelde dat dit juist de kans is voor Sneakerness om een nieuwer en verfrissende kant op te gaan. Naast schoenen, draait het nu ook veel meer om de cultuur: fashion, muziek en sport.

Quote

We willen van Sneakerness de plek maken waar je nieuwe dingen kan ontdekken.

Volgend weekend op 6 en 7 december wordt de Kromhouthal in Amsterdam omgetoverd tot één groot sneakerfestijn. Mensen die dezelfde passie delen, komen hier bij elkaar. Maar zoals gezegd: het is meer dan alleen sneakers. Check voor meer informatie www.sneakerness.com.

Heb je het interview met Matthijs van der Meulen gemist? No worries! Check het fragment hieronder.

Video niet beschikbaar