Mitchell van Saint Blanc laat zich nooit meer misleiden door ‘ondernemersvrijheid’
- Fragmenten
- Mitchell van Saint Blanc laat zich nooit meer misleiden door ‘ondernemersvrijheid’
Van club naar kantoor, van T-shirts met teksten naar knitwear in kleurcombi’s. Mitchell (31), mede-oprichter van Saint Blanc, bewijst dat je zonder modeopleiding wél een volwaardig fashionmerk kunt bouwen. Wat begon als een ‘cringe grap’ op shirts, groeide binnen een paar jaar uit tot een van de snelst opkomende streetwear brands van Nederland. Zonder investeerders, zonder voorkennis, maar met visie, een netwerk uit de Amsterdamse feestscene en keihard werken.
Mitchell en zijn compagnon begonnen Saint Blanc in 2022, toen ze na corona het nachtleven achter zich wilden laten. Vanuit de e-commerce en dropshipping-wereld stapten ze over op hun eigen merk. Eerst met simpele shirts, maar toen de bestellingen opliepen tot honderd per dag, kwam het besef: dit is meer dan een hobby. In 2023 begon de transformatie naar 'Luxury Streetwear'. Sinds april 2024 staat er een serieuze collectie, compleet met eigen designer, productielocaties in Portugal en Turkije, en plannen voor een flagship store in Amsterdam.
Maar ondernemen is volgens Mitchell zelden zo glamorous als het online lijkt. “Mensen denken: vrijheid. Maar als je een bedrijf runt, ben je CEO, HR, finance en marketing in één. Je bent de laatste die betaald wordt.” Wat hem op de been houdt? Geduld. “Iedereen wil snel succes, maar dit is een spel van lange adem.”
In The Block vertelt hij aan FunX-dj Annelijn over doorzetten, commentaar incasseren, rebranding zonder opleiding én de lessen die hij morgen deelt op Business Takkies.
Video niet beschikbaar

