FunX Den Haag

Wie zijn de winaars van de eerste Pira Awards?

  1. Newschevron right
  2. Wie zijn de winaars van de eerste Pira Awards?
ABN AMRO, Bliep en Dopper hebben donderdag in Den Haag de eerste PIRA Awards (Positieve Invloed door Reclame Award) gewonnen. Jongeren vinden dat deze organisaties reclamecampagnes hebben die hen echt helpen om grip te houden op hun uitgaven.

Een campagne van Kentucky Fried Chicken (KFC) mag zich volgens jongeren de winnaar noemen van de PIRAAT, de award voor de campagne die de plank volledig misslaat. KFC laat weten dat mede door de te ontvangen PIRAAT de reclamecampagne is stop gezet.

63% Van de jongeren laat zich beïnvloeden door reclame, blijkt uit eerder onderzoek in opdracht van Stichting Weet Wat Je Besteedt. Dat is de reden waarom de stichting de PIRA Awards hebben geroepen: de Positieve Invloed door Reclame Awards. FunX-reporter Vinny was bij de uitreiking:

{source}
<iframe width="100%" height="166" scrolling="no" frameborder="no" src="https://w.soundcloud.com/player/?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F88560124"></iframe>
{/source}

Ster advertentie
Ster advertentie