STER Advertentie
STER Advertentie

9 x een gezonde makkelijke lunch die je mee kan nemen naar school of werk

9 x een gezonde makkelijke lunch die je mee kan nemen naar school of werk
Pexels

Maandag 4 maart 2019 - 15:15 uur

Loop je tijdens je werk- of schoolpauze even naar de supermarkt om je lunch te kopen? Als je dat niet elke dag zou doen, kan het nog best wat centen schelen. Maar ja, niet iedereen staat graag in de keuken om een lunch voor te bereiden, want... teveel werk, tijd en moeite toch? Skip die excuses, een lekkere gezonde home made lunch kan wel degelijk, ook als je geen keukenprins(es) bent. 

1. Kikkererwtensalade

Met kikkererwten kan je eindeloos variëren. Je kan ze bijvoorbeeld opbakken met een beetje knoflook, uien, peper en zout (meer kruiden kan natuurlijk ook), maar ben je niet zo'n ster in het op smaak brengen van eten in een pan, dan kun je er prima een salade van maken! De ingrediënten bepaal je zelf, want het is maar net wat je lekker vindt! Mix de kikkererwten bijvoorbeeld met komkommer, botersla, rucola, tomaatjes, rode uien en worteltjes en je bent good to go. Natuurlijk moet je het wel nog even afmaken met peper, zout en eventueel een beetje azijn of een saladedressing naar keuze. 

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

2. Boterham met hoemoes

Nog een keer kikkererwten, maar dan in een andere vorm: hoemoes! Geen zin om het zelf te maken? Koop een bakje in de supermarkt, neem meteen wat brood mee, et voilà: je boterham met hoemoes is binnen vijf minuutjes gemaakt. 

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

3. Bietenwrap met babyspinazie en gerookte zalm

Een bietenwrap met babyspinazie en gerookte zalm is echt lekker en je zou het niet denken, maar het kost echt niet zoveel tijd! Koop een wrap naar keuze en leg je gerookte zalm en babyspinazie erop. Voor een extra lekkere touch kan er cherrytomaatjes bijdoen en gebakken uienringen erop leggen. Daarna is het slechts een kwestie van rollen en smullen! 

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

4. Quinoa met zwarte bonen

Ook als je niet zo'n health freak bent, is quinoa heel lekker. Op allerlei manieren. Maak het jezelf gemakkelijk, fruit uien en knoflook, gooi er vervolgens tomatensaus bij, gevolgd door de quinoa, mais en zwarte bonen. Voeg genoeg bouillon toe, zodat het lekker kan sudderen. Doe er een deksel op en voor je het weet heb je een heerlijk one pot-gerecht.

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

5. Gegrilde groenten met tonijn

Dit is echt het meest simpele dat je kan bedenken. En je hoeft het niet eens van tevoren klaar te maken! Mits je geen tosti-ijzer of contactgrill op het werk hebt. Bij vrijwel alle supermarkten kan je ingevroren gegrilde groenten halen die bestaan uit onder andere courgette, aubergine en paprika. Voeg daar, nadat je het natuurlijk warm hebt gemaakt, tonijn uit blik aan toe. Breng het nog een beetje extra op smaak door peper en zout toe te voegen.

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

6. Zoete aardappelsalade met gerookte kip

Om zoete aardappel gaar te krijgen, zijn er verschillende manieren. Denk aan poffen, koken of verwarmen in de magnetron door enkele gaatjes te prikken en het vijf tot tien minuten op maximaal vermogen erin te plaatsen. Dat zorgt er namelijk ook voor dat het helemaal zacht wordt van binnen. Snijd de zoete aardappel in stukjes, voeg daar een zak gemengde sla aan toe en doe er voorgesneden gerookte kip bij. Ook hiervoor geldt: je kan het op smaak brengen zoals je zelf wil!

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

7. Komkommersalade

Een komkommersalade is een kwestie van heel veel snijden. Mix de gesneden komkommer met bijvoorbeeld cherrytomaatjes, mais en wortels. Dat is je basis waar vrijwel elke saladedressing overheen kan. Hou je wel van een stukje vlees of vis, dan kan je dat natuurlijk ook nog toevoegen.

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

8. Maiswafels, avocado, gekookte eieren en hoemoes

Maiswafels kunnen overal mee naartoe. Met of zonder beleg. Maar het is natuurlijk wel lekker om er iets op te hebben. In dit geval werk je met laagjes: eerst de avocado (eruit schrapen als een soort spread), dan het ei, gevolgd door hoemoes, peper en zout. Lekkere combi hoor!

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

9. Groente-omelet 

Iedereen kan wel een eitje bakken toch? Het maken van een groente-omelet gaat weer een stapje verder, maar zo moeilijk is het gelukkig niet! Wil je meteen aan de slag na het lezen van dit artikel? Mooi, check dit recept!

Om deze Instagram foto te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Meld je aan voor het FunX TopiX panel en geef via je telefoon je mening over allerlei actuele onderwerpen. Jouw stem is belangrijk en die wil FunX laten horen aan de rest van Nederland!

{"c1":"2","c2":"17827132","ns_site":"po-totaal","potag1":"npofunx","potag2":"site","potag3":"npo","potag4":"npo","potag5":"zenderportal","potag6":"audio","potag7":"npofunx","potag8":"site","potag9":"site","name":"npofunx.news.funx-food.41155-9-x-een-gezonde-lunch-die-je-mee-kan-nemen-naar-school-of-werk"}