FunX
Jim Bowes (GreenGraffiti) is een wereldverbeteraar
- News
- Jim Bowes (GreenGraffiti) is een wereldverbeteraar
Ben jij een wereldverbeteraar die op zoek is naar een stageplek? Jim Bowes van GreenGraffiti nam er afgelopen zondag een mee in Hi5. Welke? Je hoort het hier!
GreenGraffiti is een bedrijf dat buitenreclames maakt door met een sjabloon vuile straten schoon te spuiten met water. Jim Bowes begon zijn carrière in de reclamewereld en verdiende daar goed. Toch maakte het werk hem niet echt blij, dus wilde hij iets anders doen. Hulpactie
Het echte keerpunt kwam in de vorm van de aanslagen van 11 september. Jim vond het zo erg dat duizenden mensen gestrand waren op Schiphol, dat hij besloot ernaar toe te gaan en mensen te helpen. Ook verstuurde hij een mail naar een kennis waarin hij vroeg of zijn hulpoproep doorgestuurd kon worden. Binnen een paar uur waren er 200 andere mensen die gestrande reizigers hielpen.
Waterproject
Jim is ervan overtuigd dat je op kleine schaal wel degelijk een verandering teweeg kan brengen. Dat probeert hij ook met zijn bedrijf GreenGraffiti, dat hij in 2006 oprichtte. Voor elke liter water die gebruikt wordt voor hun reclames, wordt één euro geïnvesteerd in een waterproject in Brazilië. Zondag 6 december vertelde Jim tussen 17 en 19 uur hoe hij op het idee is gekomen om Green Graffiti te gebruiken en bood hij een stageplek aan.
Waarom Jim zich na 18 jaar in Nederland nog steeds een allochtoon voelt, waarom hij liever geld weggeeft dan het zelf houdt en of hij over een maand een nieuwe stagiair(e) heeft, hoor je hieronder:
Een voorbeeld van GreenGraffiti is deze reclame voor Relapse, de nieuwe cd van Eminem:
GreenGraffiti is een bedrijf dat buitenreclames maakt door met een sjabloon vuile straten schoon te spuiten met water. Jim Bowes begon zijn carrière in de reclamewereld en verdiende daar goed. Toch maakte het werk hem niet echt blij, dus wilde hij iets anders doen. Hulpactie
Het echte keerpunt kwam in de vorm van de aanslagen van 11 september. Jim vond het zo erg dat duizenden mensen gestrand waren op Schiphol, dat hij besloot ernaar toe te gaan en mensen te helpen. Ook verstuurde hij een mail naar een kennis waarin hij vroeg of zijn hulpoproep doorgestuurd kon worden. Binnen een paar uur waren er 200 andere mensen die gestrande reizigers hielpen.
Waterproject
Jim is ervan overtuigd dat je op kleine schaal wel degelijk een verandering teweeg kan brengen. Dat probeert hij ook met zijn bedrijf GreenGraffiti, dat hij in 2006 oprichtte. Voor elke liter water die gebruikt wordt voor hun reclames, wordt één euro geïnvesteerd in een waterproject in Brazilië. Zondag 6 december vertelde Jim tussen 17 en 19 uur hoe hij op het idee is gekomen om Green Graffiti te gebruiken en bood hij een stageplek aan.
Waarom Jim zich na 18 jaar in Nederland nog steeds een allochtoon voelt, waarom hij liever geld weggeeft dan het zelf houdt en of hij over een maand een nieuwe stagiair(e) heeft, hoor je hieronder:
{wmaremote}http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/funx/on_demand/alle_edities/hi5/hi5_200912061700.wma{/wmaremote}
Een voorbeeld van GreenGraffiti is deze reclame voor Relapse, de nieuwe cd van Eminem:
Ster advertentie
Ster advertentie
Lees ook
FunX
Tweede Kamerverkiezingen: hoe bepaal je eigenlijk op wie je moet stemmen?FunX
Mickaël doet mee aan No Nut November: "Porno kijken is echt heel schadelijk"FunX
Esther (28) over sportverslaving: "Ik zal nooit tevreden zijn met mezelf"FunX
Jaron over stemmen: “Politiek is een poppenkast, maar wij kiezen wel de poppen”