Hussein Suleiman: ''Daily Paper staat synchroon aan de groei van Nederlandse Hip Hop''
- News
- Hussein Suleiman: ''Daily Paper staat synchroon aan de groei van Nederlandse Hip Hop''
Als je de Nederlandse streetwear scene in de gaten hebt gehouden, heb je de naam Hussein Suleiman vast wel eens voorbij horen komen. Deze man is trendwatcher, voorloper en medeoprichter van het succesvolle kledingmerk Daily Paper. Vanwege zijn werk leeft hij momenteel een jetset life, hij reist de hele wereld rond en komt in contact met veel creatievelingen. Hij sprak erover met FunX-dj Eva in de WorX Podcast.
Vluchten
Hussein Suleiman zag het levenslicht in 1989 en werd geboren in Somalië. Toen hij twee jaar was vluchtte hij met zijn familie naar Nederland als gevolg van de oorlog in zijn geboorteland. Ze kwamen terecht in een asielzoekerscentrum, wat hij naar eigen zeggen niet heel erg vond. ''Als kind vind je het gewoon gezellig, ik was omringd met heel veel mensen en daar hou ik altijd wel van.''
Jeugd
Zijn liefde voor kleding begon voor Hussein toen hij oud genoeg was om zijn eigen kleding te kopen. Hij had op vroege leeftijd een bijbaantje waarmee hij wat extra geld verdiende. Als hij op zoek ging naar kleding was het altijd kwaliteit boven kwantiteit.''Wat Will Smith aan heeft in The Fresh Prince of Bel-Air, die specifieke schoen moest ik hebben.'' Toen hij op zoek ging naar kleding en schoenen ontdekte Hussein de website Ebay. Hij haalde zijn kleding daar vandaan en dat bleef niet onopgemerkt door zijn klasgenoten. Zo begon hij ook voor zijn vrienden kleding te importeren uit het buitenland.
Daily Paper
Zes jaar geleden begon hij met Abderrahmane Trabsini en Jefferson Osei het kledinglabel Daily Paper. Inmiddels is de kleding zeer geliefd onder veel mensen. Niet alleen in Nederland, maar ook in het buitenland lopen mensen rond in creaties van het merk. Daily Paper begon als blog met lifestyle gerelateerde artikelen. Hussein was op jonge leeftijd al bezig met het bedrukken van T-shirts in zijn eigen stijl. De vrienden kwamen al snel op het idee om T-shirts te bedrukken met het logo van Daily Paper erop. Met als doel om meer mensen naar de blog te trekken. Ze bedrukten ongeveer 100 T-shirts, die ze aan vrienden en familie verkochten. Steeds meer mensen wilde kleding van het merk en zo bouwden ze van Daily Paper een kledinglijn. ''We hadden nooit echt het idee om een kledinglijn te beginnen, het ging gewoon vanzelf.''
Lees ook
FunX
Herenlabel Daily Paper komt met vrouwenkledingMusic
Kendrick Lamar Special met Bokoesam, Kraantje Pappie, Ghamte en Jefferson (Daily Paper)FunX
15 jaar Fernando: dit is de line-up van de radiomarathon in de MelkwegFunX
FunX' Mahi in tranen uit door emotionele video van ouders: "Waarom doe je dit nou?"