Adformatie: 'Nieuwe Nederlanders' gehecht aan cultuurgebonden media
- News
- Adformatie: 'Nieuwe Nederlanders' gehecht aan cultuurgebonden media
Voor jongeren zijn multiculturele media aansprekend, met name radio en internet. Daarnaast lezen de allochtone bevolkingsgroepen Nederlandse dagbladen goed.
Dat zijn de belangrijkste conclusies uit een mediabereiksonderzoek dat bureau Motivaction, in samenwerking met TransCity, heeft uitgevoerd. Het onderzoek is mede mogelijk gemaakt door het Stimuleringsfonds voor de Pers, Agis Zorgverzekeringen, het Nederlandse Rode Kruis en UPC Nederland.
De printtitel met het hoogste bereik is telkens een cultuurgebonden titel, waaronder Ekin (Turks), Mzine (Marokkaans) en De Ware Tijd Weekeditie Nederland (Surinaams). Van de reguliere Nederlandse printtitels scoort met name Veronica Magazine goed onder Surinaamse, Antilliaanse en Arubaanse Nederlanders: 13 pct van hen leest bijna elk nummer.
Urban radiozender FunX is landelijk gezien de best beluisterde radiozender onder Nieuw- Nederlandse jongeren, en dat terwijl FunX via de ether geen landelijk bereik heeft. Sommige lokale radiozenders spelen ook een belangrijke rol binnen hun gemeenschap, met name onder Surinaamse Nederlanders.
Bron: Adformatie.nl
Lees ook
FunX
Word jij de nieuwe FunX-dj? Meld je aan voor de selectiedagFunX
Lisanne doet mee met 'Global March to Gaza' om aandacht te vragen voor Palestina: "Overheden doen niks"FunX
Steun de campagne om van 1 juli een nationale vrije dag te makenFunX
Broederliefde wint de eerste FunX Award voor 'Best Live Act': "Blijf doorgaan"