Music

Gezicht Justin Bieber zorgt voor dalende verkoopcijfers

  1. Newschevron right
  2. Gezicht Justin Bieber zorgt voor dalende verkoopcijfers
Justin Bieber kreeg al de nodige kritiek na de verandering van zijn kapsel, maar zijn gezicht blijkt ook een slechte invloed te hebben op verkoopcijfers van tijdschriften. Onlangs werd bekend dat Amerikaanse tijdschriften met Justin op de cover, minder goed verkochten.

Het Amerikaanse tijdschrift Vanity Fair bracht in februari een editie uit met Bieber op de voorpagina. Nu dreigt dit een van de slechtst verkopende edities van de afgelopen twaalf jaar te worden. De Bieber-editie ging 'maar' 246 duizend keer over de toonbank. Dat is een groot verschil met het gemiddelde aantal van 342 duizend verkochte Vanity Fair tijdschriften.



Bij de slechtst verkopende edities van Vanity Fair stonden Will Smith en Harrison Ford op de voorpagina. The Fresh Prince sierde in 1999 de cover en haalde het laagste aantal ooit met 203 duizend exemplaren. Zijn collega Harrison Ford deed het in 1993 erg slecht en was daarmee verantwoordelijk voor het lage aantal van 243 duizend exemplaren.

Ook de tijdschriften van Vogue en People verkochten minder met Justin Bieber op de voorpagina. Zo ging de JB-editie van TeenVogue twaalf procent minder over de toonbank, in de periode dat Bieber de cover sierde. People maakte zelfs een daling van 25% mee, in de maand dat de tienerster op de voorpagina stond.

De reden voor de dalende verkoopcijfers is nog onbekend, maar waarschijnlijk komt het doordat 12-jarigen weinig van bovenstaande tijdschriften kopen en lezen.

Ster advertentie
Ster advertentie