Music
"Mensen willen muziek luisteren, niet bezitten"
- News
- "Mensen willen muziek luisteren, niet bezitten"
Vincent Reinders van 22tracks vertelde vanochtend in de FunX ochtendshow met Fernando dat het helemaal niet slecht gaat met de muziekindustrie. Volgens hem is de verandering dat we tegenwoordig muziek willen luisteren en niet bezitten. "Mensen willen het gewoon nu horen en het maakt ze niet uit waar het staat. De meeste mensen hoeven het niet te hebben als cd of mp3." Daarom zijn Spotify en 22tracks volgens Vincent zo populair.
22tracks ging van start in Amsterdam en het succesverhaal breidde zich al snel uit naar het Belgische Brussel. Mede door de hevige populariteit van de eerste edities, is vorige week de stap naar Groot Brittannië gemaakt waar 22tracks Londen van start ging. Het opvallende is dat vooral platenlabels erg dankbaar zijn voor de exposure die ze krijgen via de website.
Terwijl cd-winkels en boekenwinkels verdwijnen, wordt alles overgenomen op digitaal terrein. Volgens Vincent is dit een logische ontwikkeling en komt het door een businessmodel dat bij de huidige tijd past. Toch denkt hij dat platenmaatschappijen het hoofd boven water zullen houden. "Veel platenmaatschappijen PR'en heel goed voor artiesten. Daarnaast hebben ze verstand van contracten en publishing. Het is niet alleen een plaat uitbrengen. Een gemiddelde artiest wil muziek maken en zich niet bezig houden met al die zaken. Er komt zóveel meer bij kijken. Of je moet een geniale manager hebben."
{source}
<iframe width="550" height="166" scrolling="no" frameborder="no" src="http://w.soundcloud.com/player/?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F40999271&show_artwork=true"></iframe>
{/source}
22tracks ging van start in Amsterdam en het succesverhaal breidde zich al snel uit naar het Belgische Brussel. Mede door de hevige populariteit van de eerste edities, is vorige week de stap naar Groot Brittannië gemaakt waar 22tracks Londen van start ging. Het opvallende is dat vooral platenlabels erg dankbaar zijn voor de exposure die ze krijgen via de website.
Terwijl cd-winkels en boekenwinkels verdwijnen, wordt alles overgenomen op digitaal terrein. Volgens Vincent is dit een logische ontwikkeling en komt het door een businessmodel dat bij de huidige tijd past. Toch denkt hij dat platenmaatschappijen het hoofd boven water zullen houden. "Veel platenmaatschappijen PR'en heel goed voor artiesten. Daarnaast hebben ze verstand van contracten en publishing. Het is niet alleen een plaat uitbrengen. Een gemiddelde artiest wil muziek maken en zich niet bezig houden met al die zaken. Er komt zóveel meer bij kijken. Of je moet een geniale manager hebben."
{source}
<iframe width="550" height="166" scrolling="no" frameborder="no" src="http://w.soundcloud.com/player/?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F40999271&show_artwork=true"></iframe>
{/source}
Ster advertentie
Ster advertentie
Lees ook
Music
The Weeknd heeft datum van release nieuw album onthuldMusic
Drake-diss 'Not Like Us' van Kendrick Lamar meest gestreamde track van 2024 op Apple MusicMusic
Spotify Wrapped: Frenna heeft meest beluisterde album in Nederland van 2024Music
SZA onthult dat er snel een album komt: "Ik ga in 2024 nog iets uitbrengen"