Music

Beyoncé en Jay-Z zorgen voor recordaantal bezoekers in het Louvre

foto: YouTube: Beyoncé
  1. Newschevron right
  2. Beyoncé en Jay-Z zorgen voor recordaantal bezoekers in het Louvre

Op het idee komen om een video te schieten in het Louvre is één ding, maar om het te kunnen uitvoeren, is pas echt een prestatie. Toen Beyoncé en Jay-Z vorig jaar werkten aan hun album Everything Is Love, besloot het koppel de video van Apeshit in het wereldberoemde museum op te nemen. De clip heeft inmiddels bijna 150 miljoen views en heeft zoveel invloed gehad dat het Louvre vorig jaar een recordaantal bezoekers heeft ontvangen.

record

Het Louvre is natuurlijk wereldwijd bekend. Het museum heeft er belangrijke werken staan zoals Mona Lisa, The Intervention of the Sabine Women en Nikè van Samothrake die ook in Apeshit voorkomen. De piramidevormige ingang is niet te missen en ook die is terug te zien. Deze ingang werd vorig jaar door 10,2 miljoen mensen betreed, wat 25% meer was dan het jaar ervoor. Het aantal bezoekers van het Louvre bestond het afgelopen jaar voor driekwart uit toeristen uit voornamelijk de VS en China. Dat is bijzonder, want na de terroristische aanvallen in Parijs in 2015 nam het bezoekersaantal juist af.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

kracht van kunst

Het is natuurlijk al superdope dat Bey en Jay die video in in het museum hebben opgenomen, maar de boodschap die erachter zit, maakt het nóg belangrijker. De kracht van kunst stond voornamelijk centraal en ook maatschappelijke onderwerpen waren grote elementen van Apeshit. Vluchtelingen werden gerepresenteerd met schilderij The Raft of Medusa en ook vrouwen werden vertegenwoordigd door middel van The Intervention of the Sabine Women.

Ster advertentie
Ster advertentie