Nederlander verslaat 'Outkast' in race om reclametune
- News
- Nederlander verslaat 'Outkast' in race om reclametune
Nog geen jaar geleden werkte Steffen Morisson nog gewoon op een kantoor als salesman voor een online vacaturebank. Hij was wel met muziek bezig, maar dat hij er zijn carriere van zou kunnen maken, kwam niet bij hem op. Tot hij onverwachts boventallig werd verklaard en zich liet uitkopen. Met een aardig centje op zak kon hij ineens gaan doen wat hij echt wilde: muziek maken. En dat lijkt een gelukkige keuze. Steffen's nummer ‘Shake it’ wordt wereldwijd gedraaid en een grote platenmaatschappij wil zijn debuutalbum uitbrengen.
Steffen vertelt in 'Start' dat dit succes hem eigenlijk een beetje ‘overkomen’ is. Kennissen die bij een reclamebureau werken, waren gevraagd een nummer te pitchen voor een reclame van een grote sportschoenenfabrikant. Zij hadden een liedje, maar nog geen stem om het nummer in te zingen. Steffen nam de zangpartij voor zijn rekening en het nummer werd opgestuurd.
Steffen: “Een kleine maand later werden we ineens gebeld, of we een langere versie wilden maken omdat we op de 'shortlist' van de klant stonden. Er waren nog twee platen die over waren: ‘Shake it’ en ‘Hey Ya’ van Outkast.” Uiteindelijk heeft Steffen's ‘Shake it’ dus gewonnen en zijn nummer is wereldwijd op tv te zien.
Lees ook
Music
Dit moet je weten over 'Cowboy Carter', het eerste countryalbum van BeyoncéMusic
Beyoncé schrijft geschiedenis als eerste zwarte vrouw met nummer 1-country albumMusic
Beyoncé laat op Cowboy Carter van zich horen na mislopen Grammy voor Album Of The YearMusic
Zesjarige dochter van Beyoncé en Jay-Z Rumi Carter, jongste meisje ooit in Billboard-lijst