OMG

Chance The Rapper beschuldigt Heineken van racistische reclame

foto: YouTube
  1. Newschevron right
  2. Chance The Rapper beschuldigt Heineken van racistische reclame

'Sometimes, lighter is better', dat is wat er wordt uitgedragen in een reclamespot voor Heineken Light. En Chance The Rapper is daar boos over. De Amerikaanse artiest heeft op Twitter laten weten dat hij het racistisch vindt.

Chance The Rapper is van mening dat sommige bedrijven bewust reclames maken met een racistische ondertoon, puur om meer views te krijgen.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Voor de likes

De kritische Chance vindt niet dat je dit soort bedrijven per se moet boycotten, maar wel dat je ervan bewust moet zijn hoe vaak er eigenlijk op deze manier aan marketing wordt gedaan. Alles voor de likes zeg maar.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Biertjuh?!

Oké, maar nu even over wat er in de commercial te zien is. Het gaat om light bier en dit is hoe het product met deze reclame wordt 'verkocht': er is een barman die een lichtkleurige vrouw in het vizier heeft om een biertje aan te geven en slide het over de bar zodat het bij haar aankomt. Maar het biertje gaat eerst nog langs een donkere man en twee donkere vrouwen. Daarna komt al snel het zinnetje 'Sometimes, lighter is better' in beeld.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

perspectief

Het Nederlandse biermerk heeft inmiddels gereageerd op de uitspraken van Chance The Rapper. Zo laat de director global communication weten dat het nooit de intentie van de commercial was om racistisch over te komen. "Sommige mensen in de Verenigde Staten hebben het zinnetje helaas anders geïnterpreteerd."

Ster advertentie
Ster advertentie