Armin van Buuren opent muziekstudio in ziekenhuis voor kinderen met kanker
- News
- Armin van Buuren opent muziekstudio in ziekenhuis voor kinderen met kanker
Armin van Buuren opent vandaag een Muziekids Studio in het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht. In deze studio kunnen kankerpatiëntjes muziek maken en ontspannen. De creatieve plek is naar de wereldberoemde dj vernoemd.
Door heel nederland
Ali B. opende vorig jaar een soortgelijke studio van dezelfde stichting in Almere. Hetzelfde deden Guus Meeuwis, René Froger en Nick & Simon in steden door heel Nederland. Ook Afrojack en Edsilia Rombley zetten zich in voor de stichting.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Belangrijk
Volgens stichting Muziekids kan de studio bijdragen aan een sneller herstel van de kinderen. "Ze vergeten even het ziekenhuis en dat is heel belangrijk voor ze", zegt een van de initiatiefnemers tegen het Algemeen Dagblad.
betrokken
Voor Armin blijft het niet bij een lintje doorknippen. Volgens een woordvoerder denkt hij mee over het concept en komt hij regelmatig langs om muziek met de kinderen te maken. Bij de opening krijgt de dj hulp van Utrechtse burgemeester Jan van Zanen en een patiënt van het ziekenhuis.
Lees ook

Up 2 Date
Influencers promoten steeds vaker illegale 1-op-1 designerkleding
Up 2 Date
Tory Lanez vraagt beschermingsbevel aan tegen gevangenispersoneel
Up 2 Date
Burgemeester van Arnhem wilde met Ye naar Holocaustmuseum, maar het museum doet niet mee
Up 2 Date
Premier Jetten biedt na 75 jaar excuses aan Molukse gemeenschap