Entertainment

Oprichters Daily Paper: "De naam van het merk komt uit deze hiphoptrack"

foto: YouTube: NOS Jeugdjournaal
  1. Newschevron right
  2. Oprichters Daily Paper: "De naam van het merk komt uit deze hiphoptrack"

Je kunt tegenwoordig haast niet meer de straat op zonder iemand in kleding van Daily Paper te zien. De mannen achter het merk gingen deze week langs bij het NOS Jeugdjournaal om vragen van jongeren te beantwoorden. Daar onthulden Hussein Suleiman, Abderrahmane Trabsini en Jefferson Osei onder meer dat de naam 'Daily Paper' afkomstig is uit een hiphoptrack.

Geïnspireerd door hiphop

Jongeren konden hun vraag stellen in een video en die opsturen naar het NOS Jeugdjournaal. Vervolgens behandelden de oprichters van Daily Paper een aantal van deze tijdens de uitzending. Het was Jippe die zich afvroeg hoe de mannen op de merknaam waren gekomen. "Wij zijn altijd al heel erg fan van hiphop geweest", legde Jefferson Osei uit. "Binnen de scene heb je een artiest die Ludacris heet. Heel lang geleden dropte hij een album waarop hij zegt: 'I can't keep up with the news, but I get that daily paper'." Jefferson refereerde daarmee naar de track Mouths to Feed van het album Release Therapy van Ludacris.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Naam Daily Paper

Eerder in de aflevering legden de mannen al uit dat ze begonnen zijn als een online blog. "Je kunt het zien als een soort digitale versie van een krant", zei Hussein daarover. Om aan Jippe uit te leggen waarom ze de naam 'Daily Paper' goed bij hun merk vonden passen, refereerde Jefferson opnieuw naar hoe ze begonnen zijn. "De line van Ludacris pakte ons meteen, omdat we 'Daily Paper' als een ideale naam zagen voor onze digitale krant. We schreven in het begin dagelijks over al onze creatieve activiteiten en impulsen."

Hoewel de mannen tijdens het schrijven van hun blogs al experimenteerden met het maken van t-shirts, zijn ze zich veel later pas écht gaan focussen op kleding. Als je meer wil weten over de journey van Daily Paper, kun je dit artikel checken.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie