Netflix gaat je lastigvallen met advertenties
- News
- Netflix gaat je lastigvallen met advertenties
Binge-watching. Het is een fenomeen waar iedereen zich waarschijnlijk wel eens schuldig aan maakt. Je verliest de tijd uit het oog, versmelt met je bank en zit helemaal in de flow van een serie. En terecht, want soms begin je een serie en is die gewoon zo goed dat je 'opeens' al bij de laatste aflevering bent. Maar misschien komt hier verandering in, want Netflix wil je heerlijke bingewatch-sessie gaan verstoren met het tonen van advertenties.
No more binge-watching
Zie je het al voor je? De aflevering eindigt met een enorme cliffhanger en vol verwachting wacht je op de ontknoping, maar dan skrrrt reclame. Netflix is momenteel aan het testen wat het effect is van het vertonen van advertenties tussen twee afleveringen van een serie door. Dat vertelt de streamingdienst aan nieuwssite TechChrunch.
Advertenties
Het gaat om advertenties van andere films en series die op Netflix te zien zijn. Sommige gebruikers kunnen de advertenties al zien. Zij kunnen met een daarvoor bedoelde knop ervoor kiezen om de videoadvertenties over te slaan. Het is onduidelijk of de functie ook in Nederland getest wordt.
Lees ook

Films, Series & TV
Goed nieuws: 'Rush Hour 4' in de maak met hulp uit het Witte Huis
Films, Series & TV
Dít is de releasedatum van 50 cents docu 'Sean Combs: The Reckoning': "Is slechts een kwestie van tijd"
Films, Series & TV
Idris Elba keert terug als Luther in nieuwe Netflix-film
Films, Series & TV
Van U-Niq tot Boef: docu 'Iemand moet het doen' brengt 50 jaar hiphop tot leven