Food

Man kiest vegan maaltijd in vliegtuig en krijgt banaan

foto: Kris Chari
  1. Newschevron right
  2. Man kiest vegan maaltijd in vliegtuig en krijgt banaan

Kris Chari, een man aan boord van een vlucht van Japan Airlines, kreeg wel een hele karige maaltijd geserveerd toen hij koos voor de vegan optie tijdens zijn zeven uur durende reis van Jakarta (Indonesië) naar Tokio (Japan). Hij kreeg namelijk alleen een banaan. "Het voelde als een belediging", aldus Chari, die een business class-vlucht geboekt had, tegenover Insider.

Banaan

Passagiers kregen tijdens de vlucht twee maaltijden geserveerd. De eerste werd Chari vrij snel na het opstijgen al aangeboden. Op dat moment zag hij dat niet-veganistische passagiers gegrilde tonijn met auberginesalade in Marokkaanse stijl, kaas met sinaasappelsalsa en een stokbrood voorgeschoteld kregen. Chari verwachtte ongeveer hetzelfde te krijgen, afgestemd op zijn dieetwensen. "Maar in plaats daarvan kreeg ik een banaan met eetstokjes geserveerd."

Voordat hij aan de bel trok bij een stewardess wachtte hij eerst nog even rustig af. "Ik dacht dat de rest nog moest komen." Na een poosje gekeken te hebben naar zijn banaan koos hij er toch voor om een medewerker aan te spreken. "Ik liet haar weten dat ik behoorlijk geschrokken was van het feit dat de banaan de volledig verzorgde maaltijd voor veganisten was."

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Beledigend

Chari stuurde een bevestiging van zijn vluchtgegevens naar Insider om te verifiëren dat hij daadwerkelijk aan boord van het vliegtuig van Japan Airlines was. Hij noemt de service van de vliegmaatschappij "beledigend". "Veganisten krijgen enkel een banaan voorgeschoteld, terwijl anderen een veel substantiëler en smaakvoller menu krijgen", aldus de verbaasde man. "Ik vind het belangrijk om dit verhaal te delen. Vooral gezien de groei van het aantal veganisten en vegetariërs wereldwijd."

Waardevolle feedback

Insider heeft de situatie voorgelegd aan Japan Airlines en gevraagd om een reactie. "Onze excuses dat we niet aan de verwachtingen hebben kunnen voldoen", liet een woordvoerder van het bedrijf weten. De medewerker bevestigde dat de vegan optie van de eerste maaltijd inderdaad een banaan was.

Hoewel Chari er zelf misschien niet zoveel meer aan heeft, lijkt het erop dat zijn verhaal wel degelijk impact gemaakt heeft. "We willen onze dienstverlening blijven verbeteren. We zullen kritisch kijken naar de samenstelling van onze menu's en luisteren naar de waardevolle feedback van deze klant", aldus de woordvoerder van Japan Airlines tegenover Insider.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie