FunX
In de schulden door mobieltje? Eigen schuld!
- News
- In de schulden door mobieltje? Eigen schuld!
Als jongeren in de schulden zitten, zijn de zorgverzekering en het telefoonabonnement vaak de reden daarvoor. Daarom was dinsdag bij CritiX de stelling: 'In de schulden door je telefoonabonnement? Eigen schuld!' 80,2% van de FunX luisteraars was het hiermee eens.
{source}
<iframe width="550" height="166" scrolling="no" frameborder="no" src="https://w.soundcloud.com/player/?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F91235199"></iframe>
{/source}
{source}
<iframe width="550" height="166" scrolling="no" frameborder="no" src="https://w.soundcloud.com/player/?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F91236052"></iframe>
{/source}
‘Eigen verantwoordelijkheid. Jongeren moeten leren dat je niet met elke hype mee hoeft te gaan. Spreek gewoon echt in real life met je vrienden af, kost je minder.’
R El Johari was het oneens
‘Er zijn providers die dik naaien, zoals bij T-Mobile’
Bram was het eens
‘JOUW belgedrag, JOUW schuld
Happy Dhillon was het oneens
‘Hmmm eigen schuld… waarschijnlijk nooit van Lyca gehoord?!’
Tips
Q-Bah sprak de geldcoach Gwenn over de stelling. Zij vindt het een beetje hard om te zeggen dat het je eigen schuld is als je schulden hebt bij een telefoonprovider. "Het is duur genoeg, zo’n abonnement. Vooral als je zo’n hippe telefoon wilt hebben. Als je niet heel goed oplet en niet goed leest bij een abonnement, kun je snel veel geld kwijt zijn." Luister hier wat voor tips Gwenn heeft om toch te besparen op die telefoonrekening of daarbuiten.{source}
<iframe width="550" height="166" scrolling="no" frameborder="no" src="https://w.soundcloud.com/player/?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F91235199"></iframe>
{/source}
Wiens schuld is het?
Luisteraar Majda is het niet eens met de stelling. "De telefoonproviders mogen duidelijker zijn want toen ik mijn abonnement begon, was het €20, maar daarna werd mijn telefoonrekening hoger. En toen kwamen ze met onzinredenen aan." Arbaaz vindt het wel je eigen schuld. "Jij kiest ervoor om een abonnement te nemen en geen prepaid. En vaak krijg je een berichtje van je provider dat je over je bundel heen gaat." Luister hier naar de ervaringen van Majda en Arbaaz.{source}
<iframe width="550" height="166" scrolling="no" frameborder="no" src="https://w.soundcloud.com/player/?url=http%3A%2F%2Fapi.soundcloud.com%2Ftracks%2F91236052"></iframe>
{/source}
Facebook reacties
Jacyntha was het eens‘Eigen verantwoordelijkheid. Jongeren moeten leren dat je niet met elke hype mee hoeft te gaan. Spreek gewoon echt in real life met je vrienden af, kost je minder.’
R El Johari was het oneens
‘Er zijn providers die dik naaien, zoals bij T-Mobile’
Bram was het eens
‘JOUW belgedrag, JOUW schuld
Happy Dhillon was het oneens
‘Hmmm eigen schuld… waarschijnlijk nooit van Lyca gehoord?!’
Ster advertentie
Ster advertentie