FunX

'Clay & Glow'-eigenaresse Julia Veer over ondernemen: "Gewoon in het diepe springen"

foto: Julia Veer via Instagram
  1. Newschevron right
  2. 'Clay & Glow'-eigenaresse Julia Veer over ondernemen: "Gewoon in het diepe springen"

Volgens Julia Veer, eigenaresse van het merk Clay & Glow, is je derde bedrijf meestal je meest succesvolle bedrijf. Die kennis én meer zal ze op donderdag 11 september delen tijdens het evenement 'Business Takkies'. Maar voordat de oprichtster daar spreekt, deelde ze bij de radioshow The Block nog wat tips voor jonge ondernemers.

Julia Veer over haar bedrijf

Julia Veer stopte op haar achttiende met school om zich volledig te focussen op het ondernemerschap. En dat wierp zijn vruchten af, want sindsdien heeft ze zo'n dertien producten gelanceerd met Clay & Glow én zijn deze zelfs in meerdere landen te koop.

Voordat Julia echter zo'n succesvol bedrijf kon neerzetten, heeft ze eerst nog twee andere bedrijven gehad. "Ik moest eerst nog even heel veel fouten maken in de andere twee bedrijven, waardoor ik kon leren wat ik wel en niet moest doen", vertelt ze. "Toen kwam dit bedrijf volledig vanuit een eigen probleem: mijn huid. Ik heb namelijk een slechte huid en ik dacht: waarom is er geen mooi product, dat er mooi uitziet, maar ook zijn werk doet. Zo is het idee begonnen en na hard werken, werd het een succes."

Julia Veer over succes

Julia benadrukt dat er fouten gemaakt moeten worden binnen een onderneming, voordat het succesvol kan worden. "Door te leren van vorige fouten gaat het de volgende keer wel goed", vertelt ze. Eén van de fouten die de onderneemster vorig jaar maakte, was dat ze vijf werknemers aannam. "Ik had het idee dat zij ons verder gingen helpen, maar uiteindelijk realiseerde ik mij dat ik het bedrijf het beste ken. Ik ben degene die de koers van het bedrijf moet bepalen."

Hoewel Julia geen ervaring had in het ondernemerschap, heeft ze uiteindelijk wel de juiste werkwijze gevonden. Daarom geeft ze anderen ook de tip om gewoon 'in het diepe te springen'. "Je hoeft echt niet meteen het allermooiste product of grootste merk te starten, dat was bij mij ook niet zo. Maar door te doen, kom je verder."

Video niet beschikbaar

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie