Nederland loopt achter: te weinig hoofddoeken in modecampagnes
- News
- Nederland loopt achter: te weinig hoofddoeken in modecampagnes
De Amerikaanse vlogger Nura Afia bewijst dat het mogelijk is om een groot make-upmerk te vertegenwoordigen met een hoofddoek. Ook in Nederland is er een social media celebrity met een hoofddoek, die met haar Instagram-account Perks of Being Saara meer dan 160.000 volgers wist te krijgen. Fernando was benieuwd naar het verhaal van Saara Zai.
Open-minded
In Nederland zijn er weinig modecampagnes waarin vrouwen met een hoofddoek te zien zijn. Volgens Saara loopt Nederland daarin best wel achter, maar zou het juist mooi zijn als ook de modewereld laat zien hoe multicultureel de samenleving is.
''In Nederland zijn we nog niet zo open-minded. Als we minder racistisch worden tegenover hoofddoeken, kan dit ook in Nederlandse campagnes.''
Van alles
Op haar foto's zie je van alles voorbijkomen: outfits, eten, vrienden, familie en haar kat. Eigenlijk alles wat voor een achttienjarig meisje belangrijk is. Bekijk hier een aantal van haar foto's:
Lees ook
OMG
Nederlands hijabmeisje gaat viral met origineel HalloweenkostuumOMG
Make-up artist met hijab transformeert zichzelf naar Disney-figurenUp 2 Date
Doorbraak in fashionwereld: hijabcollectie op de catwalk tijdens New York Fashion WeekFunX
Cellen delen in een oude gevangenis: de heftige realiteit van gevluchte jongeren