Mounir (23): "Ik vond veel informatie over fitness erg verwarrend"
- News
- Mounir (23): "Ik vond veel informatie over fitness erg verwarrend"
“Ik vond veel informatie over fitness altijd erg verwarrend. Waar is het op gebaseerd? Vaak op persoonlijke ervaringen of wat mensen toevallig tegenkomen. Toen dacht ik: dit moet ik anders doen! Daarom begon ik vijf jaar geleden een eigen Instagrampagina genaamd IWannaBurnfat.
Mijn profiel was een van de eerste Instagrampagina’s op het gebied van fitness die zich puur richtte op waardevolle content op basis van wetenschappelijk onderzoek in tegenstelling tot persoonlijke berichten of vakantiefoto’s. Door consistent te posten is het aantal volgers geleidelijk gegroeid en ben ik op 240.000 volgers terechtgekomen.
Mijn doel is om zoveel mogelijk mensen te helpen door het geven van waardevolle informatie. Ik bestudeer wat de huidige wetenschap zegt over voedings- en trainingsprincipes en dat vertaal ik vervolgens naar begrijpbaar Engels. Op die manier kunnen mensen zoals jij en ik dat begrijpen en toepassen in de praktijk.
Momenteel ben ik nog bezig met een master in Business Administration aan de Vrije Universiteit. Zodra ik die heb afgerond wil ik mij volledig gaan focussen op mijn pagina om die uit te werken tot een nog groter platform. Dit is echt wat zie als mijn werk en waar ik verder mee wil gaan.
Ik ben niet echt een show-off, maar het is wel grappig dat je mensen hoort zeggen: ‘Hey, ik wist niet dat jij zo’n pagina had’. Vaak hebben mensen dan wel veel vragen of willen ze tips over hoe je zo’n pagina opzet, maar mijn antwoord is altijd heel simpel: zorg dat je waarde levert. Als je daar consistent in bent, dan ga je zeker resultaten zien.
Of ik mijzelf als rolmodel zie? Ik hoor dat weleens in mijn omgeving, maar ik vind mezelf nog niet ver genoeg om zo’n titel te dragen. Ik denk dat ik nog heel veel stappen kan maken, maar ik zou later graag mensen helpen die iets soortgelijks willen bereiken.”
- Mounir (23)
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
CLOSE-UP
We zijn benieuwd naar het onvergetelijke, inspirerende, ontroerende of onvoorstelbare verhaal dat jou heeft gemaakt tot wie je nu bent. Wil jij je verhaal delen? Meld je hier aan!