Lifestyle

Rihanna over hoe haar eigen modelabel Fenty tot stand kwam

foto: YouTube: Vogue
  1. Newschevron right
  2. Rihanna over hoe haar eigen modelabel Fenty tot stand kwam

Rihanna lanceerde onlangs de eerste collectie van Fenty, haar eigen modelabel dat onderdeel uitmaakt van het moederbedrijf van Louis Vuitton. Vogue volgde Rihanna tijdens dit spannende moment en sprak haar over het creatieve proces waarin de collectie tot stand kwam.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Wat wil je lichaam?

"Je kan alle kleding van de wereld in de kast hebben hangen, maar soms gaat het erom wat je lichaam vandaag aan wil trekken", zegt de schitterende Rihanna aan het begin van de video. Gekleed in een wit pakje laat ze Vogue enthousiast een paar van haar zelfontworpen kledingstukken zien.

Van model tot ontwerper

Rihanna kwam in aanraking met de modewereld toen ze model stond voor verschillende merken. Later ging ze samenwerkingen aan met de merken waarbij ze haar eigen lijn kreeg. De volgende stap was dat ze zelf ging meedenken en ontwerpen voor collecties.

"Alles wat ik in het verleden heb geleerd, heeft me gebracht tot waar ik nu ben", legt de veelzijdige zangeres uit over haar ontwikkeling in de mode-industrie. "Maar dit is nieuw. Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Het is compleet anders. Dit is from scratch." Rihanna was bij het hele creatieve proces van Fenty betrokken. "Zo werk ik het liefst. Als je iets ziet - en dat kan letterlijk een rubberen bandje aan iemands pols zijn - dan kun je geïnspireerd zijn."

"Je kunt niet inpluggen bij het idee van iemand anders, je moet zelf het dna van je merk creëren."

diversiteit

Rihanna is de eerste vrouw die een merk maakt bij LVMH en de eerste donkere vrouw aan de top van een LVMH-bedrijf. Dat straalt ook door in haar team, waar diversiteit vanzelfsprekend voorop staat. "Het is geweldig om een culturele balans te hebben", vertelt creative director Jahleel Weaver over het personeel bij Fenty. "Ik denk dat ze geweldig werk heeft geleverd in het creëren van een mooi, divers team. Het is nieuw en verfrissend en het opent deuren voor zoveel mensen." Dat geldt ook voor hemzelf:

"Iedereen kan nu deel uitmaken van de modewereld en het gevoel krijgen dat je vertegenwoordig wordt op een plek waar dat misschien eerst niet zo was."

Ster advertentie
Ster advertentie