OMG

Grote merken spelen slim in op ramadan

  1. Newschevron right
  2. Grote merken spelen slim in op ramadan
VIDEO: Ramadan is niet alleen een maand van bezinning en afzien, het is ook een tijd van gezelligheid en samenzijn. Zodra de zon onder is komen moslims samen voor de iftar waarbij de tafel meestal vol staat met lekker eten dat samen met de hele familie genuttigd wordt. Grote merken spelen slim op dit gevoel van saamhorigheid in met speciale tv commercials. Veel van die tv spots zijn erg populair in de Arabische wereld.

Pepsi bijvoorbeeld heeft de handen ineen geslagen met chipsfabrikant Lay's voor een een commercial van maar liefst drie minuten. Hierin wordt het belang van samenzijn met de familie tijdens ramadan benadrukt (inclusief ondertiteling):

{source}
<iframe width="550" height="309" src="//www.youtube-nocookie.com/embed/nY6EVjusFHA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
{/source}

Coca Cola heeft een commercial gemaakt waarin de Egyptenaren, die na de revolutie diep verdeeld zijn, worden opgeroepen om zich te verenigen tijdens ramadan:

{source}
<iframe width="550" height="309" src="//www.youtube-nocookie.com/embed/Uxd0GKUoSN4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
{/source}

Vodafone Egypt legt met haar commercial de nadruk op het belang van dingen met elkaar delen tijdens de vastenmaand:

{source}
<iframe width="550" height="309" src="//www.youtube-nocookie.com/embed/7FZsHv4JX98" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
{/source}
Ster advertentie
Ster advertentie