6 enorme frustraties waar je barmannen/-vrouwen vanaf kan helpen
- News
- 6 enorme frustraties waar je barmannen/-vrouwen vanaf kan helpen
Of je nu op kantoor werkt of achter de bar, frustratie vind je overal. In een poging het leven leuker te maken voor elkaar, zijn dit zes dingen waar je rekening mee kan houden als je een drankje gaat bestellen aan de bar.
1. Weet wat je wil
Roep niet de barman/vrouw, als je nog moet nadenken over wat je wilt drinken. Ze hebben het te druk om jouw denkproces mee te hoeven maken.
2. Zwaai niet met geld
Zwaaien met een briefje van 10, 20, 50 of 100 euro, levert je echt geen voorkeursbehandeling op als je moet wachten. Wacht gewoon netjes je beurt af. Er zijn ergere dingen dan een paar minuten wachten op je drankje.
3. Maak geen grappen over intelligentie van barpersoneel
Sommige mensen denken dat barpersoneel te dom is om een andere baan te vinden. Dat is natuurlijk onzin. Die barman of barvrouw vindt het juist leuk om achter de bar te staan. Dat staat los van de papiertjes die ze op school hebben gehaald. Wie weet zijn ze wel hoger geschoold dan jij, maar halen ze meer plezier uit dit werk, dan die 9 tot 5-baan op kantoor.
4. "Ik ken de eigenaar"
Soms zijn er mensen die denken dat ze een voorkeursbehandeling krijgen, omdat ze de eigenaar kennen. Je hebt ook types die graag doen alsof ze de big boss kennen. Waarom zou je dat zeggen? Korting krijg je niet en een extra citroentje voor in je drankje kan je ook gewoon vragen.
5. Klaag niet over te weinig alcohol
In de meeste cafés en bars zijn de doseringen van de drankjes de welbekende paar vingers of wordt er gewerkt met automatisch doserende apparaten. Dan kan je zeuren over te weinig alcohol of minder ijs willen in de hoop dat je dan meer drank krijgt, maar zo werkt het niet. Bestel gewoon een tweede drankje als je meer wil. Hoe zou jij het vinden als de visite ineens in al je kasten gaat snuffelen? Zo voelt het ook voor de barman of barvrouw als de klant ineens grijpt naar spullen die achter de bar staan. Een extra servetje, rietje of citroentje kan je ook gewoon vragen.
6. Weet wanneer je spreekt
Het personeel achter de bar houdt net als ieder mens wel van een praatje, maar let ook op de situatie. Als het stervensdruk is, laat ze dan met rust. Ga niet proberen om iemand minutenlang van zijn of haar werk te houden, terwijl er klanten aan het wachten zijn. Jij zou ook niet die klant willen zijn die voor een biertje moet wachten op een gesprek tussen een barman/vrouw en een klant.