OMG

Meisje (1) krijgt afwasmiddel in plaats van appelsap in restaurant

  1. Newschevron right
  2. Meisje (1) krijgt afwasmiddel in plaats van appelsap in restaurant

Een meisje van 22 maanden oud, die met haar ouders op vakantie was in Frankrijk, kreeg in een restaurant een glas wasmiddel te drinken in plaats van de appelsap die besteld was. Het kindje raakte daardoor zwaargewond.

Vergissing

Het incident vond plaats in een restaurant in het Franse Pornic. Een werknemer had daar vloeibaar wasmiddel in een bakje gegoten, waarna een andere werknemer dit in de koelkast had gezet. Een van hun collega's zou dit bakje wasmiddel vervolgens aangezien hebben voor hun huisgemaakte appelsap en dit in een glas geserveerd hebben aan het meisje.

Coma

√Člisabeth, zoals het jonge slachtoffer heet, braakte het wasmiddel meteen weer uit, maar de schade was al aangericht. Ze is direct naar het ziekenhuis gebracht en is er ernstig aan toe. Het meisje wordt momenteel in een kunstmatige coma gehouden en dreigt haar slokdarm te verliezen.

Klacht

Haar ouders, die een slokje hadden genomen van het drankje, raakten ook onwel, maar zijn inmiddels weer opgeknapt. De vader laat aan de Franse media weten dat het om een industrieel vaatwasmiddel met bijtende soda ging. De ouders hebben een klacht ingediend tegen het restaurant.

Geshockeerd

Het restaurant heeft op Facebook laten weten geshockeerd te zijn door de gebeurtenis: "We denken met ons heel hart aan het kindje en haar familie." Het bedrijf laat weten de controleprocedures flink onder de loep te gaan nemen om ervoor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.

Ster advertentie
Ster advertentie