Up 2 Date

Moeder van jongen met H&M-apentrui reageert: ''Get over it!''

  1. Newschevron right
  2. Moeder van jongen met H&M-apentrui reageert: ''Get over it!''

H&M is op dit moment het middelpunt van veel kritiek. De campagne voor een trui met daarop de tekst 'Coolest Monkey in the Jungle' werd negatief ontvangen. Er werd een donker jongetje gekozen als model, terwijl er voor de trui met 'Survival Expert' een wit jongetje werd gebruikt. Heel incorrect en racistisch, volgens velen.

Moeder

Behalve boze reacties aan het adres van de Zweedse winkelketen, waren er ook veel reacties over het feit dat de jongen beschermd had moeten worden. ''Waar zijn zijn ouders om in te grijpen?'' was de strekking van veel berichten. De moeder van de jongen, Terry Mango, heeft nu gereageerd op Facebook.

''Ik ben de moeder en dit is slechts één van de honderden outfits die mijn zoon heeft gedragen als model. Stop met dat constante gehuil, jullie maken onnodige problemen. Get over it.''

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Andere meningen

De moeder leek in eerste instantie geen begrip te hebben voor alle woede tegenover H&M. Ze ziet zelf het kwaad van de foto absoluut niet in, maar ze voegt later wel toe dat ''Iedereen vrij is om zijn mening te uiten over deze situatie.'' Toch zegt ze de ophef niet helemaal te begrijpen, ''omdat ze er zelf anders over denkt.''

modellencontract

Ook artiesten maken zich massaal druk over de foto. The Weeknd liet al snel na de foto weten dat hij de samenwerking met H&M stopzet. Hetzelfde geldt voor G-Eazy. Diddy zou nog een stapje verder zijn gegaan en de jongen een miljoenencontract hebben aangeboden voor zijn eigen kledingmerk Sean John.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie