Ophef en discussie over reclamebord Calvin Klein
- News
- Ophef en discussie over reclamebord Calvin Klein
Op Twitter is er een flinke ophef ontstaan over een advertentie van Calvin Klein. Op het reclamebord, dat een paar maanden geleden in Amerika hing, stond de 22-jarige rapper Chika Oranika model. Er kwamen veel positieve reacties op het feit dat het ondergoedmerk gebruik maakt van een plussize model. Helaas kwamen er ook een heleboel negatieve reacties.
Obesitas
"Waarom moeten we mensen met obesitas de waarheid laten spreken in hun Calvins?", is te lezen in een van de haatberichten. "Moesten jullie van alle donkere plussize-modellen die er bestaan, nu precies degene kiezen die eruit ziet alsof ze bijna diabetes heeft en zo een ongezonde levensstijl promoten, Calvin Klein? Jullie moeten je schamen."
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Belachelijk
De zelfverzekerde Chika, die doorbrak na haar viral freestyle op Jesus Walks, heeft zelf gereageerd op alle negatieve reacties. In een reeks tweets laat ze weten - aan degenen die zo 'bezorgd' zijn - dat ze geen diabetes, hoge bloeddruk of hartziekte heeft, maar wel PCOS, wat ervoor zorgt dat ze sneller aankomt. Ze sluit het bericht af door te benadrukken dat haar lichaam haar eigen zaak is.
Ook schrijft de rapper dat het belachelijk is dat ze haar eigen bestaan moet verdedigen. "Ik werk hard, ik zorg voor mijn familie, ik ben f*cking getalenteerd en mijn vrienden en familie houden van mij. Het enige dat ik doe is me bemoeien met mijn eigen zaken en dat is genoeg om jullie bitches boos te maken. Blijf vooral boos, stik erin, we hebben jullie niet nodig."
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.