Providers mogen niet zomaar ongebruikte data en belminuten van je afpakken volgens de Consumentenbond
- News
- Providers mogen niet zomaar ongebruikte data en belminuten van je afpakken volgens de Consumentenbond
De Consumentenbond vindt het echt niet kunnen dat consumenten overgebleven MB's niet op kunnen sparen. In een brief die zij naar tien grote providers hebben gestuurd roepen ze de telecomaanbieder op te stoppen met het laten vervallen van ongebruikte data en belminuten.
MB's afpakken
Het is volgens de Consumentenbond een rare constructie: je betaalt voor je bundel, maar aan het einde van de maand moet je alles inleveren en wordt de bundel als het ware weer afgepakt. Als voorbeeld gebruikt directeur Bart Combée hoe raar het zou zijn als je ook halfvolle etenswaren terug moet inleveren:
"Stel je eens voor dat de supermarkt aan het einde van de maand je halfvolle pot pindakaas komt ophalen. En je voor een nieuwe pot laat betalen als je de maand erna weer pindakaas op brood wilt."
Flink extra betalen
Wat de situatie volgens de Consumentenbond al helemaal krom maakt, is dat consumenten wel flink extra moeten betalen voor elke MB of belminuut die ze buiten hun bundel om gebruiken. Daarbij worden in sommige gevallen gesprekken op hele minuten afgerond, waardoor je meer betaalt dan je daadwerkelijk verbruikt.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Lees ook
Up 2 Date
Instagram verwijdert nepaccounts en neplikesUp 2 Date
Instagram en Facebook gaan je helpen minder lang te scrollenUp 2 Date
Woedende reacties na motie van VVD over Nederlanders met migratieachtergrondUp 2 Date
Mazen al-Hamada dood gevonden na val Syrische regime: "Nederland liet hem in de steek"