Supermarkt kiest voor genderneutraal alternatief op Moederdag: 'Jij-dag'
- News
- Supermarkt kiest voor genderneutraal alternatief op Moederdag: 'Jij-dag'
Vandaag is het Moederdag in Engeland. Maar niet iedereen vindt dat de juiste benaming: het is namelijk niet genderneutraal. De Engelse supermarkt Waitrose heeft de naam van de feestdag daarom veranderd in 'Jij-dag'. Op deze manier willen ze dat ook transgenderouders het gevoel hebben dat ze deze dag kunnen vieren.
Voor iedereen
De supermarktketen wil volgens The Sunday Times dat ook niet-traditionele gezinnen zich aangesproken voelen op Moederdag. ''We willen dat de kaart naar meer mensen kan gaan, of dat nu oma's of transgendermoeders zijn."
Dankje, pap
Waitrose is niet het eerste bedrijf dat een soortgelijke actie doet. Scribbler verkoopt kaarten met teksten als: ''Twee moeders: beter dan één'' of ''Dankje, pap, om zo'n fantastische moeder te zijn.''
Wat nog meer?
Op Twitter blijft de actie van Waitrose niet onbesproken. Veel mensen vinden de discussie over genderneutraal communiceren veel te ver gaan.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Lees ook
Up 2 Date
NS komt met genderneutrale omroepberichten: 'Beste reizigers'Up 2 Date
Heftige aanvaring tussen Lucia Rijker en transgendermeisje in Dream SchoolUp 2 Date
Genderneutrale kinderkleding: Hema stopt met aanduiding meisje/jongenUp 2 Date
Woedende reacties na motie van VVD over Nederlanders met migratieachtergrond