Entertainment

Yeezy Day verantwoordelijk voor 85 procent van omzet Adidas

foto: Shutterstock
  1. Newschevron right
  2. Yeezy Day verantwoordelijk voor 85 procent van omzet Adidas

Yeezy Day was voor Adidas wederom een enorm succes. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het Duitse sportmerk: maar liefst 85 procent van de omzet in het tweede kwartaal kwam voort uit de verkoop van Yeezy-schoenen.

grote opbrengst

Ondanks dat Kanye West en Adidas vorig jaar hun samenwerking beƫindigden vanwege antisemitische uitspraken van Kanye, besloten de twee partijen samen te komen om overgebleven Yeezy-schoenen te verkopen. De verkoop wordt gespreid over verschillende Yeezy-days, waarvan de eerste eind mei plaatsvond. De opbrengst van deze eerste dag bedroeg maar liefst 150 miljoen euro, wat een significant aandeel was in de totale opbrengst van 176 miljoen euro in het tweede kwartaal van Adidas.

Opbrengsten naar goede doelen

Adidas kondigde eerder al aan dat een aanzienlijk deel van de winst zou worden gedoneerd aan verschillende organisaties, zoals bijvoorbeeld Anti-Defamation League, het Philonise & Keeta Floyd Institute for Social Change en Robert Kraft's Foundation to Combat Antisemitism. Adidas is van plan om deze maand nog een Yeezy Day te organiseren om overgebleven sneakers te verkopen.

Ster advertentie
Ster advertentie

Lees ook