STER Advertentie

Persbericht: FunX start extra interneteditie

Vrijdag 22 oktober 2004 - 02:00 uur

ImageJongerenradio lanceert FunX Plus als webcast.

Het publieke radiostation FunX start vanmiddag om 17:00u met een speciale interneteditie: FunX Plus. Met deze uitbreiding speelt FunX in op de sterke opkomst van internetradio in Nederland, vooral onder jongeren. Bovendien is er sinds de start van FunX in de vier grote steden veel vraag naar FunX van jongeren buiten de Randstad. Met FunX Plus worden nu ook deze jongeren bediend, aldus programmaleider Mezen Dannawi.

De programmering van FunX Plus bestaat uit programma’s die te horen zijn in de vier grote steden en uit programma’s speciaal voor Plus geproduceerd. De aftrap van FunX Plus wordt vanmiddag om 17:00u verzorgd met een speciale mixshow door de Panjabi Hit Squad. Deze artiesten staan garant voor de laatste trends uit urban Londen.  “FunX Plus gaat ook risico’s nemen. Zo gaan we de dagelijkse talkshow via het internet herhalen en willen we live-registraties gaan uitzenden. Hoe het zich verder gaat ontwikkelen laten we afhangen van de input van de luisteraars”, aldus Dannawi.

De stap naar FunX Plus is mogelijk geworden door een partnership met internetprovider XS4ALL. Door deze samenwerking is FunX verzekerd van voldoende capaciteit om duizenden luisteraars simultaan te bedienen met een hoge kwaliteit stereostream (128 kbt/s). Met de start van FunX Plus worden ook meteen de stadsedities Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht gestreamd via www.funx.fm . Voor de webcasting heeft FunX een overeenkomst gesloten met Buma Stemra.

Populair op FunX.nl

• Jada Pinkett Smith geeft toe: 'Ik had affaire met August Alsina'

• Album 'Allemaal een Droom' van Boef gaat viraal

• 'Grote zorgen bij familie over bipolaire Kanye West'