FunX

Rob Heilbron (marketingdirecteur Sapph) is 'te leuk om dood te gaan'

  1. Newschevron right
  2. Rob Heilbron (marketingdirecteur Sapph) is 'te leuk om dood te gaan'
Rob Heilbron (65) houdt van risico’s nemen en denkt van voren nooit na of iets een hit gaat worden. Dat gebeurde wel met sportkledingmerk O’Neill, dat Rob groot maakte in Europa na een ontmoeting met de oprichter ervan. Hetzelfde deed hij vijf jaar geleden met lingeriemerk Sapph, waar hij marketing directeur van is. In Hi5 was Rob op zondag 15 mei op zoek naar een Medewerker Binnendienst voor Sapph en kon jij live on air solliciteren naar die functie.

Groei

Na zijn carrière bij O’Neill ging Rob in het vastgoed. Tot hij in 2006 Cor van Schoonhoven tegenkwam. Na het drinken van een aantal biertjes besloten de twee verder te gaan als partners van Sapph. Ze bouwden het kleine Nederlandse merk uit tot een van de snelst groeiende in Europa. Sapph (en daarmee ook Rob) zijn vaak in het nieuws geweest, bijvoorbeeld omdat mensen aanstoot namen aan de billboards met sexy (gephotoshopte) vrouwen.

Rechtszaak
Ook werden Rob en zijn partner drie jaar geleden voor de rechter gesleept door Marlies Dekkers die hen ervan beschuldigde haar lingerie te kopiëren. Of Rob denkt dat Marlies Dekkers een kans heeft om de zaak te winnen, waarom hij zijn kinderen nooit meenam naar pretparken toen ze klein waren en hoe hij denkt over vergaderen, vertelde hij op zondag 15 mei in Hi5.

Voor Sapph was Rob in Hi5 op zoek naar een Medewerker Binnendienst. Luisteraar Soukaina vond de twee minuten waarin ze zichzelf mocht verkopen veel te kort. Of dat gesprek genoeg was om op vervolggesprek te mogen komen bij Sapph, hoor je hieronder, net als de rest van de show.

{wmaremote}http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/funx/on_demand/alle_edities/hi5/hi5_201105151700.wma{/wmaremote}

Ster advertentie
Ster advertentie