FunX

Kritiek op nieuwe cosmeticalijn Nikkie Plessen: "Het is niet inclusief genoeg"

foto: ANP Kippa
  1. Newschevron right
  2. Kritiek op nieuwe cosmeticalijn Nikkie Plessen: "Het is niet inclusief genoeg"

Nikkie Plessen heeft in de loop van haar carrière veel succes geboekt met haar eigen kleding- en sieradenlijn. Nu mag ze zichzelf ook eigenaar noemen van een eigen cosmeticalijn. Daar komt alleen wel wat kritiek op. Zo zouden de make-upproducten niet inclusief genoeg zijn. Blogger Angela Onuoha is een van de mensen die zich hierover heeft uitgesproken. Ze vertelde er meer over in Start met Fernando.

Angele Onuoha spreekt zich uit over de beautylijn van Nikkie Plessen

Kritiek

Nikkie's beautylijn, N-Beauty, werd woensdag gelanceerd. Ze ontving meteen bakken kritiek, vooral naar aanleiding van haar uitspraak in RTL Boulevard. Ze vertelde toen: "We hebben foundations in allerlei soorten kleuren, voor iedereen, dus voor elke huidskleur." Toen Angela vervolgens de producten ging bekijken, bleek de uitspraak van Nikkie volgens haar totaal niet te kloppen. "Ze verkoopt niet de producten die ze zegt te willen verkopen", zegt ze tegen Fernando.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Inclusiviteit

Nikkie heeft haar beautylijn dus bestempeld als 'inclusief', terwijl velen het niet zo zien. Zo vertelt Angela dat N-Beauty maar zeven verschillende foundationkleuren aanbiedt. "De donkstere kleur is voor veel mensen nog steeds te licht." De onderstaande Insta-post waarin Nikkie de verschillende kleuren toont, leverde dan ook veel negatieve reacties op. Inmiddels zijn alle kritische reacties verwijderd en is reageren onder de post niet meer mogelijk.

Zelf uitte Angela ook kritiek in haar Insta-stories, maar daar werd door Nikkie en haar management geen gehoor aan gegeven. Integendeel zelfs, Angela werd geblokt en haar posts werden verwijderd en gerapporteerd. "Je moet ten alle tijden commentaar incasseren en daarmee om kunnen gaan. Ik vind het jammer dat alleen positieve comments blijven staan", aldus de blogger.

FunX heeft Nikkie's team gevraagd om een reactie, maar die tot op heden niet ontvangen.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Diversiteit in de beautywereld

Inclusiviteit is al jaren een veelbesproken term binnen de beautyindustrie. Zo was er lange tijd een gebrek aan aanbod van donkere tinten foundation. Rihanna bracht daar in 2017 met haar Fenty Beauty-lijn verandering in. Als eerste bracht ze ruim veertig verschillende tinten foundations uit en zorgde zo voor meer diversiteit in de beautywereld. Verschillende merken volgden daarna haar voorbeeld.

Ster advertentie
Ster advertentie