Naar homepage
FunX

Hoe juicechannels aan alle juice komen: "BN'ers worden vaak door vrienden genaaid"

foto: Dephlin en Kaylee van Juicechannelfoto: Dephlin en Kaylee van Juicechannel
  1. Newschevron right
  2. Hoe juicechannels aan alle juice komen: "BN'ers worden vaak door vrienden genaaid"

Je kunt er bijna niet omheen in deze tijd: juicechannels. Razendsnel weten ze op social media allerlei juicy verhalen over bekendheden en influencers te onthullen. Ik was heel benieuwd hoe alles in z'n werk gaat en nam contact op met Dephlin Jacobs van Juicechannel, een kanaal met maar liefst 135.000 volgers op Instagram.

Quote

Mainstream roddelmedia zitten wat meer in de kont van de BN'ers en willen ze vooral te vriend houden. Wij hebben gewoon schijt aan die persoonlijke relaties.

Dephlin

Hi Dephlin, jij hebt samen met Kaylee het kanaal Juicechannel. Hoe is die ontstaan?
"We zijn er als grapje mee begonnen in de coronatijd, omdat we ons verveelden. Dat grapje liep wat uit de hand, want het is uiteindelijk uitgegroeid tot iets groots."

Wat is jullie grote doorbraak geweest?
"Ons kanaal is bekend geworden toen we de foto van Jaimie Vaes deelden na de vermeende mishandeling door Lil Kleine. Wij waren het eerste kanaal dat die foto deelde. Toen kregen we er in korte tijd zo'n 20.000 volgers bij."

Hoe komen jullie eigenlijk aan al die juice?
"We krijgen de juice voornamelijk van vrienden en familieleden van de bekendheden. We hebben wat vaste bronnen rondom BN'ers die we spreken. Die leveren ons die juice aan."

Dus eigenlijk worden BN'ers gewoon keihard genaaid door vrienden en familieleden?
"Ja, eigenlijk wel, haha."

En zijn er ook gewoon random mensen die jullie juice sturen?
"Dat gebeurt ook. Als een bekendheid ergens wordt gespot, krijgen we vaak foto’s in onze DM. We krijgen bijvoorbeeld ook DM's van dames die iets hebben gedaan met een BN'er. Die vertellen ons dan dat die BN'er met hen is vreemdgegaan."

Er wordt vaak gedacht dat juicechannels klakkeloos iets op social media gooien. Hoe zit dat precies?
"We gooien nooit zomaar iets online. Voordat we iets online gooien, checken we het heel vaak na. Zo zijn we er onlangs achter gekomen dat de recente overval op Ali B te maken had met een gokschuld. Die informatie krijgen we dan van betrouwbare bronnen, oftewel mensen in Ali B's omgeving. We hebben ook een grote following, omdat we het vaker bij het rechte eind hebben gehad. Een goed voorbeeld daarvan is de relatiebreuk tussen Donny Roelvink en Janice Blok. We merkten dat ze niet veel meer samen deelden op social media en toen zijn we gaan suggereren. Uiteindelijk bleek het inderdaad niet goed te gaan tussen hen."

Krijgen jullie nooit boze reacties van bekendheden nadat jullie iets over hen plaatsen?
"Dat gebeurt zelden. Wat we vooral merken is dat veel bekendheden ons als publiciteit voor zichzelf zien. Doordat wij iets over hen delen, staan ze ook weer in de publiciteit en blijven ze relevant."

Wat zouden jullie nooit delen?
"We onthullen geen zwangerschappen, omdat we vinden dat het niet aan ons is. Ook beeldmateriaal waarop te zien is dat iemand drugs gebruikt, delen we niet. We hebben weleens gedeeld dat iemand aan de drugs zit, maar als daar beelden van zijn, delen we die niet. Daarnaast delen we geen naaktbeelden en bedekken we de gezichten van kinderen met emoji's."

Wat hebben juicechannels dat de mainstream roddelpers niet heeft?
"
Juicechannels zijn een stuk harder. De mainstream roddelmedia willen vaak binnen de lijntjes blijven. Ze zitten wat meer in de kont van de BN'ers en willen ze vooral te vriend houden. Wij hebben gewoon schijt aan die persoonlijke relaties. We hoeven niet aanwezig te zijn op hun bruiloft of op kraamvisite te komen."

Hoe is jullie relatie met andere juicechannels?
"Op zich zijn we met iedereen goed. We spreken Marwa Juice en Fawry not Sawry zo nu en dan. Life of Yvonne spreken we bijna dagelijks. Maar voor de rest houden we ons niet veel bezig met wat zij doen en doen we gewoon ons eigen ding."

Hebben jullie nooit medelijden met BN'ers of influencers als jullie iets over hen uitlekken?
"Nee, eigenlijk nooit. Negen van de tien keer is het iets wat zo'n bekendheid zelf doet. Als zo iemand vreemdgaat, heb ik geen medelijden met diegene als wij dat exposen. Dan moet je dat maar niet doen."

Wat is het meest choquerende juice-nieuwtje dat jullie ooit van iemand ontvangen hebben?
"Heel veel juice choqueert ons eigenlijk niet echt meer. Wat ik wel schokkend vond, is hoe Erica Meiland laatst over moslima's praatte. Dat vonden we niet oké en dat hebben we hen laten merken. Door ons zijn ze ook hun samenwerkingen kwijtgeraakt, omdat we de eersten waren die tegen die uitspraken opstonden."

Wat kunnen we nog aan juice verwachten de komende tijd?
"Het ding is dat de meest sappige juice niet te voorspellen is. Dat komt altijd vanuit het niets. Maar voor nu zijn we heel erg bezig met de ruzie tussen Selma Omari en haar voormalige vriendin Ghislaine Handiri. Er is veel drama, dus daar focussen we ons nu op."

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie