Up 2 Date

M&M's neemt afscheid van 'Red & Yellow' in tv-reclames na ophef in VS

foto: Shutterstock
  1. Newschevron right
  2. M&M's neemt afscheid van 'Red & Yellow' in tv-reclames na ophef in VS

De 'levende' rode en gele M&M's zul je helaas niet meer terugzien in reclames van het snoepmerk. Het bedrijf neemt namelijk afscheid van de personages nadat er in de Verenigde Staten ophef is ontstaan over de meest recente reclames met de twee.

Aanval op klassieke genderrollen

Vooral rechts Amerika had het een en ander te klagen over de reclamespotjes. 'Red & Yellow' worden namelijk zo nu en dan vergezeld door andere kleuren M&M's. In een van de meest recente reclames was de groene, vrouwelijke M&M te zien met sneakers in plaats van pumps, die ze in voorgaande reclames draagt. Volgens Fox News zou het dragen van sneakers door de groene M&M een aanval zijn op klassieke genderrollen. Ook noemt de nieuwszender het snoepmerk 'woke'.

'Polariserende schoenen'

Als reactie op alle commotie heeft M&M's besloten om Red & Yellow voor onbepaalde tijd in de ban te doen. "We hadden niet verwacht dat we het internet zouden breken", aldus het bedrijf. "Maar we begrijpen het nu: zelfs de schoenen van een snoepje kunnen polariserend zijn. Dat is het laatste wat we wilden, aangezien we ons focussen op het samenbrengen van mensen."

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Maya Rudolph

In plaats van Red & Yellow krijgen fans een nieuwe vertegenwoordiger van het razend populaire snoepmerk. Het bedrijf gaat nu alleen nog reclames maken met komiek Maya Rudolph. Het nieuwe hoofd van de lol-afdeling van M&M's moet ervoor zorgen dat iedereen zich gerepresenteerd voelt in de nieuwe reclamespotjes van het merk.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie