Entertainment

Docu waarin Akefi zich onthult als partner Peter R. de Vries trok 1,4 miljoen kijkers

foto: WNL
  1. Newschevron right
  2. Docu waarin Akefi zich onthult als partner Peter R. de Vries trok 1,4 miljoen kijkers

Journalist Tahmina Akefi onthulde gisteren in de WNL-documentaire Vertrouwelijk! de partner te zijn van de overleden misdaadverslaggever Peter R. de Vries. De documentaire werd uitgezonden op NPO 1 en trok ruim 1,4 miljoen kijkers.

Vertrouwelijk

De documentaire gaat over de laatste levensjaren van De Vries en is gemaakt door zijn goede vriend Simon Vuyk, die zelf ook misdaadverslaggever is. In de documentaire spreekt Akefi voor het eerst in het openbaar over haar romance met de overleden misdaadjournalist. Zo deelt ze haar gevoelens en vertelt ze over de eerste keer dat ze elkaar zagen. ''Het is een gevoel dat je herkent in elkaars blik. Hij was alleen maar met mij bezig.''

Naast het feit dat Akefi zelf terugkijkt op haar relatie met Peter R. de Vries, komen haar naasten in de documentaire ook aan bod.

Tahmina Akefi

Tahmina Akefi is van de Afghaanse afkomst en is geboren in Kabul. Ze is zelf werkzaam als journalist en wilde gedurende haar relatie met De Vries in de anonimiteit blijven, omdat zij niet bekend wilde staan als 'het vriendinnetje van'.

Akefi was onder meer werkzaam voor de NOS, BBC en NRC Handelsblad. Verder zou je haar ook kunnen kennen van haar optredens in Pauw, waar ze regelmatig uitgenodigd werd om te praten over vluchtelingen. Ook presenteerde ze de afgelopen tijd nieuwsrubrieken voor RTV Rijnmond.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Losse schroeven

In de documentaire vertelt Akefi onder meer dat de relatie in 2017 een tijdje op losse schroeven stond, omdat De Vries niet openstond voor het krijgen van kinderen. Uiteindelijk kwam het tweetal toch weer bij elkaar. ''Hij was erg lief en zorgzaam, maar hij had ook een gecompliceerd karakter. We stelden hoge eisen aan elkaar.''

1,4 miljoen

In aanloop naar de uitzending werd in de media al bekend dat in de documentaire de partner van De Vries zichzelf zou onthullen. Ruim 1,4 miljoen mensen zaten uiteindelijk klaar voor de uitzending. De documentaire was na het NOS Journaal (2,1 miljoen kijkers) en Project Rembrandt (1,44 miljoen kijkers) het best bekeken programma van de dag.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie