Lifestyle

Veel enthousiaste reacties op plussize paspoppen in Nike-winkel

foto: Twitter: Tanyacompass
  1. Newschevron right
  2. Veel enthousiaste reacties op plussize paspoppen in Nike-winkel

Veel mensen zijn erg blij met de nieuwe damesafdeling in de flagshipstore van Nike in Londen. Niet omdat de nieuwe collectie zo fashionable is, maar omdat er plussize paspoppen en paspoppen met een beperking te zien zijn. Hiermee zet het sportmerk weer een stap in de goede richting wat betreft het laten zien van meer diversiteit en inclusiviteit in de sport.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Niet alleen doorsnee atleten

De plussize collectie van het sportmerk bestaat al sinds 2017, maar het laten zien ervan is een ander verhaal. "Om de diversiteit en inclusiviteit van sport te vieren, laat de afdeling niet alleen de lokale elite en doorsnee atleten zien, maar voor het eerst in een winkel ook plussize en para-sport paspoppen", zegt Nike in een persbericht.

Curvy = fit

Online verschijnen veel enthousiaste reacties op de nieuwe poppen. "Het is zo belangrijk om te laten zien dat vrouwen in alle maten gezond en fit kunnen zijn! We zijn volledig gehersenspoeld om te denken dat dun gelijk is aan fit en curvy aan ongezond. Dit is geweldig."

Steeds meer inclusiviteit

Het is niet de eerste keer dat Nike keuzes maakt om de diversiteit te bevorderen. Zo lanceerde het merk in 2017 een sporthoofddoek, die toen gepromoot werd door onder andere schermster Ibtihaj Muhammad. Inclusiviteit en body positivity zijn punten die gelukkig steeds vaker bij modeketens op de agenda komen te staan. Zo zag je eerder bij onder andere H&M, Monki, Primark, River Island en Asos modellen op de webshop voorbij komen met een maatje meer, huidaandoeningen, een rolstoel of prothese of een andere beperking. Zonder photoshop.

Ster advertentie
Ster advertentie