Naar homepage
OMG

YouTubers sporen enge zombie uit populair schrikfilmpje op

foto: YouTube: kiddlestix
  1. Newschevron right
  2. YouTubers sporen enge zombie uit populair schrikfilmpje op

Veel mensen die de jaren '00 op het internet doorbrachten, krijgen bij het zien van de eerste beelden van onderstaand filmpje al hartkloppingen. Deze koffiereclame heeft namelijk veel kinderen de schrik van hun leven bezorgd, omdat er na enkele seconden plotseling een gillende zombie in beeld verschijnt. YouTubers Rhys en Jamie hebben nu, jaren later, de persoon achter deze jumpscare opgezocht en dat maakt het ineens een stuk minder eng...

Pas op, schrikgevaar:

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Toevallig

De 'zombie' heet in werkelijkheid Brad Johnson. Aan de YouTubers van Rhys Productions 11 vertelt de acteur dat hij destijds per toeval in het veelbesproken reclamespotje belandde. In eerste instantie werd er met een pop gewerkt, maar toen dat niet werkte, schakelde de cameraman hulp in van een vriend. En dat was Brad. "Ik ging toen naar de studio en zat uren in de make-up."

Hartaanvallen

De schrikvideo, waarin je eerst een auto door een landschap ziet rijden, is alleen op YouTube al meer dan 15 miljoen keer bekeken. "Het is grappig, want het was gewoon een kleine snelle gig die ik deed voor een vriend", aldus Brad. Hij had nooit verwacht dat het filmpje uiteindelijk zo bekend, of beter gezegd berucht, zou worden, laat staan dat er miljoenen mensen een licht trauma aan over zouden houden. "We hoorden later dat veel mensen klaagden, omdat mensen hartaanvallen kregen en er problemen waren met kinderen. In sommige plaatsen werd het spotje daarom verbannen."

Brad

YouTube: Rhys Productions 11

Brad Johnson

Onherkenbaar

Brad merkt zelf niks van de populariteit van het filmpje, want hij wordt nooit herkend. "Ik heb het natuurlijk vaak aan mensen laten zien, maar niemand herkent me ooit. Ik heb er geen bekendheid aan over gehouden, er zijn alleen een paar die-hard zombiefans die me hebben opgespoord."

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie