Up 2 Date

Schiphol gaat reizigers compenseren die door lange rijen vlucht misten

foto: ANP
  1. Newschevron right
  2. Schiphol gaat reizigers compenseren die door lange rijen vlucht misten

Mensen die onlangs hun vlucht vanaf Schiphol hebben gemist door de chaos op de luchthaven kunnen rekenen op compensatie. Het gaat om gemiste vluchten in de periode tussen 23 april en 11 augustus 2022, zo schrijft Schiphol op hun website.

Verzoek indienen

De afgelopen periode stonden er op Schiphol urenlange rijen voor de securitycontrole, met name door het personeelstekort. Heb je daardoor je vlucht gemist, terwijl je wel op tijd op het vliegveld was? Dan kan je tot en met 30 september een compensatieverzoek indienen.

Dit kun je terugvragen

Kosten die gecompenseerd kunnen worden, zijn bijvoorbeeld die voor het boeken van een vervangende vlucht, kosten voor alternatief vervoer om alsnog naar je bestemming te komen of die voor het opnieuw reizen naar Schiphol of een andere luchthaven. Ook verblijfskosten op of bij Schiphol kun je terugvragen, net als geld dat je hebt betaald voor accommodaties, vervoer of activiteiten die je al had geboekt op je bestemming. Deze kosten mogen dan nog niet vergoed zijn door een andere partij.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Tijdelijke regeling

Schiphol is samen met Ombudsman MAX en de Consumentenbond tot deze tijdelijke regeling gekomen. "Veel mensen hebben zich, zeker na 2 jaar COVID, enorm verheugd op hun vakantie in het buitenland", aldus CEO van Schiphol Dick Benschop in het statement. "In deze bijzondere omstandigheden mogen we deze mensen niet tussen wal en schip laten vallen."

Eindhoven Airport gaat reizigers van gemiste vluchten door lange rijen op dezelfde manier compenseren.

Ster advertentie
Ster advertentie