Entertainment

Adidas en Beyoncé uit elkaar na meningsverschillen en tegenvallende verkopen

foto: YouTube: Beyoncé
  1. Newschevron right
  2. Adidas en Beyoncé uit elkaar na meningsverschillen en tegenvallende verkopen

De samenwerking tussen Adidas en Beyoncé is ten einde gekomen. Vanwege tegenvallende verkoopcijfers van de kledinglijn die de zangeres ontwierp voor het merk en creatieve meningsverschillen hebben het sportmerk en de zangeres besloten het contract te laten ontbinden.

tegenvallende verkoopcijfers

De samenwerking begon in 2018 onder de naam adidas x IVY PARK. Vorig jaar werd er nog een nieuwe kledinglijn gepresenteerd onder deze naam. Adidas verwachtte dat de samenwerking in 2022 meer dan 250 miljoen dollar zou opleveren. Dat meldt The Wall Street Journal. De kledinglijn leverde 'slechts' 40 miljoen dollar op. Het jaar daarvoor, in 2021, leverde de samenwerking ook een teleurstellende 93 miljoen dollar op.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Meningsverschillen

Behalve de tegenvallende verkoopcijfers zou er ook onenigheid zijn over de creatieve ideeën. Het contract tussen beide partijen zou later dit jaar aflopen, maar vanwege bovengenoemde redenen is besloten het contract vroegtijdig te laten ontbinden.

Ster advertentie
Ster advertentie